Question

Ustabil avspilling av TIDAL HiFi

Hei, jeg har problemer med avspilling av TIDAL på mitt SONOS-system.

Jeg har et oppsett med en Connect, en Play3, to Play1 og en SONOS One i en ganske liten og kvadratisk leilighet. Har stabilt høy internett-hastighet og streamer 4K video i alle rom uten vansker, men avspilling fra TIDAL HiFi på SONOS gir sporadisk feilmelding: "network connection speed insufficient to maintain playback buffer". I tillegg faller de ulike høyttalerne ut sporadisk, selv om musikken fortsetter på en eller flere høyttalere. Radio fra TuneIn fungerer derimot fint, muligens pga. høyere komprimering(?).

Jeg har prøvd ulike tiltak basert på anbefalinger: Har gått over til et mesh-nettverk for å overkomme problemer med armeringsjern i vegger etc, har prøvd å bruke Connect som boost, og har prøvd å bytte mellom kanal 1-6-11. Alt uten hell.

Setter pris på om dere kan bistå med tips å få systemet stabilt.

3 replies

Userlevel 2
Badge +11
Hei Jermund

Kan du la problemet skje igjen og sende inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under? Vennligst svar her med nummeret du mottar:
https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3502

Takk på forhånd.
Hei, nummeret jeg fikk var: 310478710
Userlevel 2
Badge +11
Takk for svar.
Det kan virke som om Sonos har litt trådløse forstyrrelser, så jeg tror vi bør begynne med å endre den trådløse kanalen Sonos opererer på (selvom du allerede har prøvd dette).

Først se til at alle Sonos-enheter er separert fra annet elektrisk utstyr og kabler for å unngå elektromagnetiske forstyrrelser.

Vennligst prøv å endre Sonos sin trådløse kanal mellom 1, 6, og 11. La Sonos stå på hver av kanalene i minst fem minutter hver og send inn et diagnostikknummer for hver av kanalene.
Sjekk også om du selv legger merke til forskjell mellom kanalene.

For å endre Sonos sin trådløse kanal:

På Android eller iOS
1. Åpne Sonos-app.
2. Velg Innstillinger -> Avanserte innstillinger
3. Bytt så kanal under SonosNet-kanal

På PC eller Mac
1. I menyen på toppen, velg Administrer -> Innstillinger. (Sonos -> Innstillinger på Mac)
2. Gå til seksjonen Avansert
3. Bytt så kanal under SonosNet-kanal

Reply

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings