Question

Umulig å bruke Storytel...

• 8 January 2018
  • 8 replies
  • 497 views

Kan ein eller annan være så snill å fikse problema dykk har med oppkoblinga mot Storytel? Veeeeeeeldig frustrerande å bli kasta ut og få vite at ein har feil brukarnavn og passord sjølv om dette er korrekt. Veit frå det svenske forumet at dette er eit kjent problem. Og før dykk spør. Ja eg har tatt alle oppdateringar som dykk har bedt meg om... Og ja eg har kontakta Storytel på mail som seier at problemet ligg hos Sonos

8 replies

Helt enig!
Og om man er så heldig å få logget inn så vises kun svenske bøker igjennom Sonos, WTF? Går ikke ann å søke opp norske titler engang, de er ikke tilgjengelige.
Userlevel 3
Badge +11
Hei!

Vi undersøker problemer med login på Storytel på Sonos sammen med Storytel, og det virker som om problemet kommer og går for et veldig lite antall brukere. Det stemmer ikke at problemet kun ligger på Sonos sin side, dette er er problem i koden Sonos og Storytel deler, og vi er i kontakt med deres utviklingsteam for å løse dette. Jeg syns det er merkelig at Storytel sin kundetjeneste avskriver problemet slik.

Sålangt har noen brukere klart å løse problemet ved å følge disse stegene:

1. Koble fra strøm på alle Sonos-produkter.
2. Avinstaller Sonos-appene
3. Restart kontrollenheten du har appene på
4. Reinstaller Sonos-appen
5. Koble strømmen tilbake på Sonos

Feilen sålangt ser ut til å ligge med hvordan Storytels plugginn på Sonos håndterer innloggingsdetaljene, problemet ser ut til å ha å gjøre med hvordan brukernavn og innlogginstokens er lagret i cache-minnet, og dermed får man denne meldingen.
Vi har ikke klart å gjenskape problemene med våre testkontoer så dette gjelder også bare et lite utvalg kunder.

En annen mulig løsning er å tilbakestille Sonos og reinstallere hele systemet, men jeg kan forstå om dere ikke vil gå igjennom hele den prosessen igjen. Jeg har sålangt ikke fått tilbakemelding fra noen om dette faktisk løser problemet så det hadde vært interessant å finne ut.
Her er instruksjoner på tilbakestilling dersom det er noe dere vil prøve:

https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3238
Kan faktisk virke som at problemet er verst på kveldstid rundt leggetid (20.00 og utover) Har 3 ungar som likar å høyre historier... Har oftare hell med å få det til å fungere tidlegare på dag eller rundt midnatt.. Kan være tilfeldig, men greitt å nevne..
Userlevel 3
Badge +11
Takk for info! Storytel har bekreftet at utviklerne deres arbeider med problemene som oppleves på Sonos så forhåpentligvis er dette oppe og går igjen veldig snart.
Beklager for lang ventetid på dette.
Userlevel 3
Badge +11
Hei igjen,

Storytel har bekreftet at de implementerte en løsning for problemet i helgen som var. Kan dere vennligst sjekke om ting fungerer igjen?

Takk på forhånd.
Fungerer det for noen andre nå?
Userlevel 3
Badge +11
Vi har ikke hatt nye meldinger om at det skal være generelle problemer igjen, opplever du trøbbel med tjenesten?

Reply