Question

Tunein radio stops

• 12 October 2017
  • 8 replies
  • 272 views

Hei.
When I play radio from tunein radio, it stops playing sometimes like it’s buffering the music. It dosen’t happen when I play from Spotify or libary. What can I do?
Benny

8 replies

My diagnose number is: 7946198
hi benny, i mostly listen to bbc radio 5 & 6 and they're both appalling on tunein. however, radioplayer has been added as a service and that's crystal. so if your problem is with bbc stations and you can access the radioplayer service (only offers a subset of uk stations afaik), try that.

regards,
What other radio alternatives will you advice?
Listen mostly to Norwegian radio.
Sorry, i see now that radioplayer was the recommandation?
It’s now installed and I’ll see how it works. Thanks so far?
Userlevel 3
Badge +11
Hei benny

Beklager å høre at du opplever problemer med radio fra TuneIn på Sonos.
Gjelder dette alle radiostasjoner eller har du merket deg spesifikke stasjoner med problemet? Hvor lenge har problemet pågått?

Diagnostikknummeret du sendte viser at systemet har en sterk kobling seg i mellom, og det ser ikke ut som om dette skyldes trådløse forstyrrelser.

Som en test, kan du kable en av høyttalerne direkte til nettverket og spille bare til denne enheten? Stopper radioavspilling også på en kabelkoblet enhet?
Hei.
Jeg har ikke opplevd forskjell på stasjonene. Jeg har en kablet bridge som skulle dekke kablings problemet? Har ikke prøvd med en enkel høytaler. Problemet har vart ganske lenge og nå begynner jeg og bli lei.
Opplevde også et stopp på radio når jeg byttet til radioplayer.
Om ikke dette løser seg på en måte vurderer jeg å bytte til et annet system selvom jeg har sverget til sonos leeeenge.
Userlevel 3
Badge +11
Dette høres ut som noe vi bør ta en ordentlig kikk på, så jeg har opprettet en sak for deg med saksnummer 171016-001003. Du kommer til å motta en email der du kan svare på, dersom du ønsker det.

Du er også velkommen til å ta kontakt med oss direkte:
800 62460
Man - Fre: 10:00 - 18:00

Du kan også avtale oppringing fra supporten gjennom å trykke på denne linken

Jeg håper vi fortsatt kan hjelpe!

Reply