Question

Tunein hakker med Get bredbånd

Hei!

Forsøker å hjelpe svigers med et problem jeg tidligere har brukt en del tid på. De hører ofte på radio via Tunein på sin Play3, men opplever pauser i lydstrømmen på noen få sekunder ved ujevne mellomrom. De har fiber fra GET, og et Netgear access punkt som er lokalisert rett i nærheten av Play3. WiFi-kanalene er satt med hensyn på hvilke som minst brukt i nabolaget. Jeg har sendt inn diagnostikk med nummer 1877708749.

/Øyvind

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Øyvind!

Det er enten fordi Netgear-boksen står for nære Play:3 eller at Play:3'n er på et vidresendt/forsterket wifi noe som skaper ekstra forsinkelse (jeg ser bare EXT i navnet og blir skeptisk) .
Jeg ser mer tegn til lokale forstyrrelser enn tregt signal, så hvis den Netgear-boksen står nærmere enn 20cm, vennligst gi litt plass, eller flytt på hva annet står nært og bruker strøm.

Mvh
Sven
Takk for svar. Netgear-boksen var tidligere satt opp som extender, men fungerer nå som rent aksesspunkt med kablet forbindelse til fibermodemet. Har bare beholdt SSID for å slippe å logge inn igjen alle klienter.

Heller mot at Netgear-boksen ikke er av særlig god kvalitet, og forsøker å bytte ut denne med et bedre alternativ.

/Øyvind
Userlevel 4
Badge +12
Takk for svar. For å feilsøke dette bør du forsøke å gjøre systemet så enkelt som mulig for å se om vi kan eliminere Netgear eller annet utstyr som årsak. Du kan forsøke å kable høyttaleren direkte til GET-ruteren, slik av vi både unngår Netgear og trådløs kobling. Dersom problemet ikke fortsetter kan vi fokusere på disse to tingene. La oss vite hva du finner ut av!