Question

Tilkopling til Philips TV

• 9 December 2019
  • 10 replies
  • 173 views

Jeg kjøpte nylig en Beal for å kjøre lyd til TV, men får ikke til å kople den til min Philips TV. TV`en er en Philips 7300 serie og er kjøpt i vår dette år. Den har ARC inngang og Easy Link er på. Likevel finner ikke Sonos TV?

Er det andre innstillinger som jeg må gjøre? Jeg har fulgt info i Sonos App.

10 replies

Er det noen som kan svare på dette, i dette forumet? Software på TV er oppdatert etter anbefaling fra Philips kundestøtte, men fremdeles får jeg beskjed om at Sonos ikke finner EasyLink når jeg tester tilkopling i App. Er det noen som vet om Philips EasyLink i det hele tatt er kompatibel med Sonos Beam?

Userlevel 4
Badge +12

Hei,

Philips og Easylink skal fungere med Beam. Bruker du HDMI-kabelen som fulgte med Beam eller bruker du en egen kabel?

Har du andre ting tilknyttet TV-en med HDMI?

Som en test, fungerer det optiske adapteret?

Hei. Takk for svar. Jeg bruker HDMI som fulgte med og koplet til ARC. Jeg har to ARC og har prøvd begge to. Jeg har også en Dekoder fra Altibox tilkoplet på en annen HDMI kontakt.

Userlevel 4
Badge +12

Fungerer det optiske adapteret? Dette er for å sjekke at HDMI-input fungerer på Beam.
Prøv også å koble bort dekoderen, i tilfelle dette kan skyldes CEC-konflikt.

Nå har jeg prøvd alle mulige ting som kan gjøres. I tillegg til å sjekket med Philips Tror det må være noe galt med min sonos. Jeg tar den med tilbake til butikk, så får vi se utfallet derfra.

Userlevel 4
Badge +12

Okay, la oss vite hva du finner ut av. Jeg står klar til å hjelpe videre.

Takk. Jeg kommer tilbake om jeg ser jeg trenger det.

Da har jeg fått byttet til ny beam hos forhandler, koplet opp og det virket nå. Endelig. Men fikk først ikke lyd fra selve Sonos, sjekket og oppdaget at den ikke takler Dolby Digital Plus. Jeg måtte bruke Stereo for å få lyd. Vil det komme noen oppdateringer på Dolby.?

Userlevel 4
Badge +12

Bra å høre.

Det stemmer dessverre, Dolby Digital Plus er ikke støttet, men vi støtter Dolby Digital, så om TV-en din klarer å nedjustere til DD, så bør det også fungere. Jeg er redd jeg ikke har noen informasjon om dette vil endre seg i framtiden.

OK. Takk for det.

Reply