Answered

"Tidal server, ikke kan finnes"

Hei.
Jeg får ikke spilt av sanger i tidal via SONOS. Jeg får da opp en feilmelding om at låten ikke kan spilles av fordi "Tidal server ikke kan finnes" Jeg har oppdatert betalingskort, autorisert konto på nytt, fjernet og lagt til Tidal på nytt hos tidal og
sonos, ut å få det til å fungere igjen. Soundcloud og Tunein radio fungere som det skal. Jeg får samme feilmelding om jeg styrer fra android eller windows. Er det noe som har noen lure tips å komme med?
icon

Best answer by Marius S 1 May 2018, 17:37

Supert å høre! Så langt vi har sett løser en ordentlig DNS-endring på nettverket dette problemet, så så lenge din ruter tillater dette, bør du kunne fikse feilen slik.

Dette indikerer at en eller annen datafordelings-server på veien fra Sonos sine systemer har endret adresse, noe som ikke har blitt reflektert i DNS-serverne som brukerne med problemet bruker for øyeblikket.

For å prøve å løse dette, prøv å endre DNS i ruteren til Googles DNS-servere:

Primary DNS: 8.8.8.8
Secondary DNS: 8.8.4.4

Restart så samtilge Sonos-komponenter ved å dra strømmen i et par sekunder.
Dette vil forhåpentligvis la deg spille TIDAL igjen.
View original

31 replies

Har samme problemet her. Skjekket alt men får ikke kontakt med server.
Hei
Har akkurat samme problem, og det virker som mange har det. Her er en som mener å ha funnet en løsning, men avventer selv med å prøve det han sier: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/can-t-connect-to-tidal-the-server-cannot-be-localised-6806053
Userlevel 2
Badge +6
Hei Godtfolk

Vi undersøker problemer angående avspilling fra TIDAL på Sonos, men har ikke kommet fram til at det er "et kjent problem".
Om dere alle 3 kunne sendt inn en diagnostikk 20 min innen at dere har fått feilmeldingen, så kan vi få sammenlignet erfaringene.
Svar her med diagnostikk nummeret og hvilken internettleverandør som brukes, eller send det inn til oss på support@sonos.com så vil vi svare deg individuelt.

Hvordan Sende diagnostikk

Mvh
Sven
?
Diagnostikknr: 655662680.
Jeg har Eidsiva som internettlevrandør
Jeg har det samme problem som har stået på i flere dage. Diagnostik nummer 1493580389
Diagnostikknr. 360151623
Jeg har også Eidsiva som nettleverandør.
Tidal virker ikke med sonos. Finner ikke server. Har sendt inn diagnostikk.
300542162 Eidsiva er levrandør av nett.
Melding som vises

Kom igjen dere på Tidal med et svar eller fiks problemet begynner å bli iritert på at det ikke fu gerer som det skal.
Nå sitter det vel en del folk å betaler for en tjeneste vi ikke får. Jeg bruker tjenesten dere ver dag faktisk.
Userlevel 2
Badge +6
Hei Godtfolk

Vi har fått bekreftet fra TIDAL at de har endret sine DNS-servere og at problemene du opplever er relatert til utrullingen av dette.
Dette er forventet å vare i ca 2 dager til før alle internettleverandører er oppdatert , så hvis du ennå har problemer med TIDAL via Sonos etter det. vennligst send inn en e-post til support@sonos.com med følgende info eller post her:

Diagnostikknummer :
Internettleverandør:
Postnummer:
DNS om mulig:
og hvis du har endret DNS til OpenDNS/Google DNS, en diag til.

Mvh
Sven
Det høres bra ut! Takk så lenge
jeg får fremdeles ikke kontakt med Tidal. første gang på flere år.
Samme problem fortsatt her og.
Det skjer ingen ting her heller. Tidal sherpings.:?
Hei. Når jeg er hos min mor så fungere min Tidal på hennes Sonos, hun har kun en connect. men på mitt eget Sonos anlegg fungerer ikke Tidal. Vi bør 7 mil vekk fra hverandre. Jeg har oppdatert tidalkontoen men skjer ikke noe.
Da virker alt som det skal her. Har forandret ipv4 og ipv6 på ruter å netverks kortet til googel dns ipv4 til 8888-8844 og ipv6 til 2001:4860:4860:8888 alternativ adress til 2001:4860:4860:8844 da er tidal oppe å går igjen. Håper dette fumgerer for dere andre også.
Userlevel 3
Badge +11
Supert å høre! Så langt vi har sett løser en ordentlig DNS-endring på nettverket dette problemet, så så lenge din ruter tillater dette, bør du kunne fikse feilen slik.

Dette indikerer at en eller annen datafordelings-server på veien fra Sonos sine systemer har endret adresse, noe som ikke har blitt reflektert i DNS-serverne som brukerne med problemet bruker for øyeblikket.

For å prøve å løse dette, prøv å endre DNS i ruteren til Googles DNS-servere:

Restart så samtilge Sonos-komponenter ved å dra strømmen i et par sekunder.
Dette vil forhåpentligvis la deg spille TIDAL igjen.
En liten oppdatering. Eidsiva ville ikke sette google public dns som primary eller secondary. Enden på visa ble at jeg byttet ut min gamle Eidsiva router med en ny router fra dem. Da fungerer alt som det skal igjen. Takk for hjelp og tips fra Sonos!
Jeg har no prøvd å endre DNS og koble til og fra Tidal, samt ta ut strømledningen til Sonos. Men får fortsatt ikke spilt av musikk fra Tidal.
Userlevel 3
Badge +11
Dere må gjerne inkludere diagnostikknumre slik at vi kan sjekke om dette gjelder samme problem. Takk på forhånd.
Samme problem her.
Internett fra eidsiva, diagnostikk nr 1228564239
Userlevel 2
Badge +6
Samme problem her.
Internett fra eidsiva, diagnostikk nr 1228564239

Hei roba123!

Jeg ser samme feilmeldinger angående DNS for deg, så prøv å endre DNS i ruteren til Googles DNS-servere:

Restart så samtilge Sonos-komponenter ved å dra strømmen i et par sekunder, og test på ny.
Hei, jeg har samme problemet. Så leste jeg en plass at det kunne ha med overgang fra sammerbeidet med canal digital. Men i min tidal konto står det premium.
Diagnostikk nr: 1303987937
Userlevel 2
Badge +6
Hei haukelij!

Det er samme problemet for deg ja, så en endring av DNS på TP-linken din bør fikse det.

Reply