Question

Synk lyd og bilde

• 15 July 2018
  • 4 replies
  • 411 views

Har gått til innkjøp av Beam og alt av oppsett osv har gått problemfritt. Sliter med en ting og det er synkronisering mellom lyd og bilde på NRK kanalene! Øvrige kanaler fungerer det perfekt, hva kan dette skyldes?

4 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Laredvar

Her må jeg være ærlig og jeg vet ikke, men jeg vil veldige gjerne ha et par diagnostikker fra deg for å se om Beam'n registrerer en forandring i lydformat når du skifter kanal
Hvordan Sende Diagnostikk
La beam spille av radio først, så bytt til TV, la den være 30 sek på NRK, så bytt kanal,10 sek tilbake. Ta en diagnostikk
Om vi kan teste med andre kilder, feks om du har Netflix eller Youtube app på tv'n så ta gjerne en ny diagnostikk hvor du bytter mellom den og NRK.
Du kan enten svare her med bekreftelsenummeret, ringe oss mellom 10-18.00 på 80 06 24 60 eller hvis du er trygg på engelsken din, kontakt oss på facebook eller twitter sånn at vi kan følge opp.
Hei igjen, ser ut til at jeg har funnet løsningen! Leste noen andre tråder på forumet og fant ut at flere har problemer med lip sync gjennom digital dekodere. Endret lydinnstilling på dekoder fra dolby digital plus til stereo og det hjalp betraktelig. Litt finjustering med lydforsinkelse på Beam så er det i orden!
Det som er synd er at vi kun kan høre i stereo uten å få lag på lyden, men i det minste har vi en løsning som gjør at beam kan brukes greit alene, men det er lissom ikke noe poeng å koble inn bakhøytalere for tv-sendinger ennå. Håper på fiks.
Userlevel 3
Badge +11
Hei og takk for oppdateringen! Dolby Digital Plus har gitt trøbbel før så dette er noe vi har sett tidligere. Fins det ikke mulighet for å sette dekoderen til kun Dolby Digital? Bra å høre at Stereo fungerer som en omarbeidning.

Reply