Question

Sub som boost?

• 24 November 2019
  • 6 replies
  • 74 views

Hei! Sliter mye med nettverksproblemer. Sonos detter ut, kan ikke spille av sanger, og har generelt mye forsinkelser fra kontrollerne (Android-enheter). Jeg har seks One og én Connect:Amp.  Alter over wifi. Satt opp på en forholdsvis skjermet kanal på 2.4ghz-båndet på en Asus RT-AC5300.

Jeg vurderer Boost (kablet), men lurer på om en kablet sub ville gitt samme effekt?

På forhånd takk for svar.

6 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hei Morten

Vi anbefaler ikke å kable Sub som eneste kabelpunkt, da denne fungerer som en satelitt og dermed også kan skape forsinkelse.

Send gjerne inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under. Svar med nummeret du mottar så tar vi en kikk i loggen for å se om vi kan se hva som skjer.

https://support.sonos.com/s/article/141

Mange takk for svar!

Setter veldig pris på å få litt hjelp med problemene. Nummeret er: 2119304744

Userlevel 4
Badge +12

Vennligst forsøk å bytt trådløs kanal på 2,4Ghz i ruteren til 1, 6 og 11 og se om du merker noen forskjell. Om den står på automatisk så kan ting trøble.

Sjekk også at “Airtime Fairness” er deaktivert, som beskrevet her:

https://support.sonos.com/s/article/3668

Du må forsåvidt gjerne teste å kabel Sub, det skader ikke å prøve.

Dét har jeg prøvd. Jeg har scannet hele båndet og valgt den kanalen med minst trafikk. Vi bor i et villastrøk med lite forstyrrelser fra andres nett. Føler jeg har god kontroll på det trådløse nettet, men jeg tar gladelig i mot flere tips!

Har disablet “Airtime Fairness”.

Jeg kjøpte en Boost, men med den ble det dessverre verre. Ny ticket sendt inn: 1897584808. Ville satt stor pris på hjelp!

Boost er koblet med kabel til router (som er sentralt plassert i huset).

EDIT: Hvordan vet jeg at Boost “funker”? Det ser ut til at wifi’en fremdeles er “aktiv”.

Oppdatering: etter en stund ble det bra. Jeg vil teste litt mer før jeg ber om mer hjelp. Nå er jeg ikke sikker på om det “Airtime fairness” eller Boost som har hjulpet. Men jeg kan teste et par dager, deretter enable “Airtime fairness” et par dager og sammenligne.

Jeg kommer tilbake til denne tråden med resultatet.

Ønsker forøvrig gjerne en tilbakemelding på hvordan jeg kan bekrefte at Boost er aktiv.

Userlevel 4
Badge +12

Kjempebra

Du bør ikke aktivere Airtime Fairness, så la denne være deaktivert, uavhengig av om det er Boost som hjelper eller ikke.

Så lenge Boost fins i “Om mitt Sonos-system” så er den aktiv.

Reply