Question

Stereopar kobles fra

• 26 January 2020
  • 2 replies
  • 74 views

Hei,

Jeg ser dette er et problem som kommer om igjen for flere brukere. Jeg slitter med dette siden jeg kjøpte et par Sonos One (2 Gen) i november i fjor. Den andre høyttaler virker aktiv, jeg kan se den som en del av stereopar i appen, de kommer ikke lyd ut av den men knappene funker og hoved høyttaler spiller sin del av stereo. 

Jeg har Google Wifi med tre noder, og jeg har to switcher hjemme. Wifi signalen er sterk i hele huset, begge høyttalerne er koblet med 2.4GHz signal. Jeg har forsøkt med å tildele faste ip adresser til sonos høyttalerne, dette funkerte et par uker, men problemet kom tilbake igjen.

diagnostics nr: 1897579788, 1876286396

2 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hei

Tredjeparts meshnettverk kan være litt til og fra, og siden de som regel ikke tillater veldig mye konfigurasjon er det begrenset hva vi kan foreslå. Diagnostikken viser at stereparet kobler mot ulike APs på ulike trådløse kanaler, noe som kan skape trøbbel for enhetene. Fra hva jeg vet kan du ikke justere trådløse kanaler på Google WiFi.

Ved vedvarende problemer med bruk av Sonos på tredjeparts mesh-nettverk anbefaler vi å kable ett Sonos-produkt til nettverket slik at Sonos kan styre sitt eget mesh parallelt med ditt WiFi.

Tusen takk for svar. Det ligger to AP som er i like avstand, det kan hende at det er derfor hver høyttaller er koblet til forskjellige AP. Jeg skal prøve å flytte en AP nærmere høyttalerne.

Mvh.

Reply