Sticky

Status på Storytel

Badge
Hei!

Vi undersøker problemer med login på Storytel på Sonos sammen med Storytel, og det virker som om problemet kommer og går for et veldig lite antall brukere. Det stemmer ikke at problemet kun ligger på Sonos sin side, dette er et problem i koden Sonos og Storytel deler, og vi er i kontakt med deres utviklingsteam for å løse dette.

Sålangt har noen brukere klart å løse problemet ved å følge disse stegene:

1. Koble fra strøm på alle Sonos-produkter.
2. Avinstaller Sonos-appene
3. Restart kontrollenheten du har appene på
4. Reinstaller Sonos-appen
5. Koble strømmen tilbake på Sonos

Feilen sålangt ser ut til å ligge med hvordan Storytels plugginn på Sonos håndterer innloggingsdetaljene, problemet ser ut til å ha å gjøre med hvordan brukernavn og innlogginstokens er lagret i cache-minnet, og dermed får man denne meldingen.
Vi har ikke klart å gjenskape problemene med våre testkontoer og vet basert på innkommende forespørsler at dette bare påvirker et lite utvalg lyttere.

En annen mulig løsning er å tilbakestille Sonos og reinstallere hele systemet. Dette kan gjøres relativt fort på mindre systemer, men være en større prosess om man har mange Sonos i sitt hus. Vær også Obs på at det som er lagret som Sonos favoritter, Sonos spillelister og innføringer under Mine Radiostasjoner vil forsvinne og ikke være mulig å hente tilbake igjen.

Vi har ikke fått bekreftet at dette vil fungere enda grunnet det begrensede antallet Storytel-lyttere som vi har hatt kontakt med, men skulle være veldig interessert i å høre om dette fungerer.
Her er instruksjoner på tilbakestilling dersom er noe du kunne tenkt deg å prøve:

https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3238

3 replies

Har "forska litt" på problemet. Virkar som problema er verst på kveldstid. Heilt klin hakke umulig å koble seg på rundt klokka 20.00. Etter klokka 22.00 og utover går det heilt fint...? Fleire som opplever det samme?
Burde også vore mogleg å sortere søket på språk. Men det er vel kanskje Storytel sitt problem..? Det positive er at borna får iallefall forståelse for slektskapet mellom dei skandinaviske språka. Når eg plutseleg oppdagar at dei ligg å høyrer på svenske og danske lydbøker og dei er kjempefornøgde :)
Avinstallerte og reinstallerte Sonos på Android nettbrettet og koblet tilbake på mitt eksisterende Sonos system (gjorde KUN det) og plutselig virker Storytel igjen, med norske titler i stedet for svenske. Oppdaterer her om det endrer seg av seg selv igjen.
HAr dere som har problem med dette, Sonos 1 ? JEg har nemmelig samme problem, men jeg har funnet ut en workaround som virker (knock on wood). Start storytelavspillingen på en annen device enn 1, og så grupper Play:1 med den, da virker det faktisk... selv om jeg får enten unable to add to playlist eller wrong credentials. Kanskje dette er et tips til hva som er feil, altså noe knyttet direkte til Play 1/One

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)