Question

Sonos Playbase + 2 stk. Play 1 - Surround virker ikke lengre

• 14 January 2019
  • 5 replies
  • 158 views

Sliter med å få paira Playbase med 2 stk. Play 1 som bakhøytalere. Dette har fungert smertefritt i over ett år, men er nå umulig å paire. Begge deler funker hver for seg, og Play 1 funker som stereopar.

Ut fra googlesøk kan det virke som om dette kan være kjent problematikk med Playbase? Ser flere eksempler på at WiFi modulen kan trøble. Har sendt inn diagnostikk på nummer: 809481199.

Håper på kjapt og positivt svar

Mvh

Andreas

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 3
Badge +11
Hei AndreasG
Jeg tok en kikk på diagnostikken og ser ingenting feil med PLAYBASE. Dersom du hadde hatt den kjente feilen med trådløs modul, ville den ikke fungert trådløst i det hele tatt, så her er det nok noe annet på ferde.
Forsøk først å dra strømmen på alle tre spillerne, det kan hende PLAYBASE trenger en reboot for å løse dette. Dersom du ikke har restartet ruter enda er det også en kjapp ting å teste i fall den har fått trøbbel med "IP-proxy" som er en funksjon PLAYBASE bruker når den parres med surroundsatelitter.

Dersom dette feiler, vennligst send inn enda et diagnostikknummer, så tar jeg en kikk til.
Hei, og takk for raskt svar!

Har nå restartet router, samt tatt strømmen på alle Sonosenheter. Får fortsatt samme feilmelding. Nytt diagnostikknummer er 403219572

Kan det være at det er den "venstre" bakhøytaleren som skaper trøbbelet?

Mvh

Andreas
Userlevel 2
Badge +6
Hei Andreas

Tja, har en liten mistanke siden fra siste diagnostikk ser jeg bare Playbase og den Play1'n som var høyre.
Men jeg undrer, hvilken Netgear ruter bruker du? er den oppdatert? og er den kablet på en annen ruter/modem du har fått av din leverandør? og er bromodus på den aktivert?

Vennligst tilbakestill din Play1 som forklart her og legg til som ny.
Hei

Da har jeg kjørt tilbakestilling og lagt inn på ny. Finner den fint, prøvde å legge inn som surround, og fikk bekreftetlsesmelding på at det skulle funke. Dessverre er det bare Playbase og Play1 Høyre som spiller. Play1 venstre er tyst som i graven. Etter det prøvde jeg å bruke kablet ethernet på den Play1 venstre, men heller ikke det hjalp.

Diagnostikk 1811773115

Det siste jeg prøvde var å kable Playbase, samt å legge inn begge Play1 på nytt. Playbase og Play1 høyre spiller da som normalt. Play1 venstre er tyst.

Diagnostikk 1000490042

Bruker Netgear Nighthawk X6 R8000. Denner er oppdatert. Er koblet direkte til antennen jeg bruker i forbindelse med radiobasert bredbånd som jeg har som ISP. Usikker på om den er i bridgemode, var en kompis som satt den opp. Men uansett så har alle Sonosproduktene virket som ønsket en god stund mens jeg har hatt dette oppsettet. Det er inntil relativt nylig at jeg har hatt trøbbel med surrounden. I og med at både Playbase og Play1 høyre virker som tidligere, tolker jeg det dithen at det kan være Play1 venstre det er noe galt med.

Håper dette avdekker noe. Jeg skjønner mindre og mindre jo mer jeg prøver :p

Mvh

Andreas
Userlevel 3
Badge +11
Hei igjen.
PLAY:1 dukker ikke opp i det hele tatt i diagnostikkrapportene, så noe virker å være galt med enheten. Jeg har skapt en sak og sendt deg en email slik at vi kan ta dette videre utenfor forumet.