Question

Sonos playbar skrur opp volumet til 1/5 selv, ofte...

• 18 January 2020
  • 10 replies
  • 278 views

Hei,

Ofte når jeg bruker TVen Samsung Q7 QLED så skrur sonos volumet seg opp automatisk. Det irriterer vettet av meg. Spesielt når jeg skrur helt ned volumet på appen og kobler til hodetelefoner for å ikke vekke ungen.

Skrur seg ALLTID opp til samme volum. Ca en femtedel av volumbar i appen. Helt random uten at vi bruker f.eks. spotify.. Aldri mer, aldri mindre. Samme skjer når Tven er av og skrus på, og sonos appen åpnes.

Sonos playbar er koblet på router via ethernet. Play:1 og Sonos One er koblet på nettet trådløst.

To telefoner med sonos appen. Har vært det samme gjennom to versjoner av samsung telefon og to versjoner av iphone.

Sendte inn diagnostikk: 1604669993

Noen som opplever det samme?

10 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hei

Skjer dette kun når du ser på TV, eller øker volumet også av seg selv når du hører musikk?

Hjelper det å skru av TV Autoplay inne i innstillingene til Sonos? Dette vil i alle fall gjøre så Sonos ikke starter av seg selv når du hører med hodetelefoner.

DIagnostikken du sendte inn viser 0 i volum, kan du sende inn et nummer fra etter at problemet skjer også? Takk på forhånd.

Jeg har et lignende problem. Jeg spiller musikk på 1 Sonos One og to Play 5. Av og til når jeg starter musikkspilleren, vanligvis etter ca 30 sekunder, så fyker volumet opp på max. Utrolig creepy og irriterende. Problemet løses vanligvis ved at jeg avslutter Sonos App’en på telefonen og starter den på nytt igjen. Jeg har akkurat sendt inn et spørsmål om det til kundeservice, så vi får se hva de sier.

Userlevel 4
Badge +12

Hei. Denne tråden omhandlet en Playbar så problemstillingen blir nok litt annerledes. Siden du har tatt kontakt med kundetjenesten lar jeg deg fortsette med saken der så vi ikke skaper dobbeltkommunikasjon unødig.

Akkurat der dukker volumet opp på TV, aldri høyere, aldri lavere. Kan dra seg opp dit når som helst, helt random. Er som sagt også når jeg har skrudd helt ned, ikke bruker sonos app og har på hodetelefoner på TV.

Skal sjekke Autoplay instillingene du refererer til.

Mvh,

Hei jeg har samme problem, kjører beam med ARC hdmi med to one høytalere og opplever nøyaktig det samme som deg funki. Jeg bruker Sony bravia 75 XE85 tv, programert medfølgende fjernkontroll som jeg kjører lyd ned til null. Og den justerer seg plutselig opp av seg selv, mens jeg bruker Sennheiser momentum bluetooth hodetelefoner.

Håper vi kan få en løsning på dette problemet.

Paul

Userlevel 4
Badge +12

Hei jeg har samme problem, kjører beam med ARC hdmi med to one høytalere og opplever nøyaktig det samme som deg funki. Jeg bruker Sony bravia 75 XE85 tv, programert medfølgende fjernkontroll som jeg kjører lyd ned til null. Og den justerer seg plutselig opp av seg selv, mens jeg bruker Sennheiser momentum bluetooth hodetelefoner.

Håper vi kan få en løsning på dette problemet.

Paul

Hei Paul

Dette høres ikke ut som samme problem. Playbar og Beam er ulike produkter som kobler forskjellig til TV-en. Playbar bruker optisk signal, Beam bruker HDMI/ARC og CEC-signal.

Skjer ditt problem kun når du tar i bruk bluetooth-headsettet? Hvordan bruker du dette sammen med Beam? Beam har ikke støtte for bluetooth-headset..

Hvis problemet ditt er spesifikt kan du også ta kontakt med teknisk support, da du vil få mer fokusert hjelp der enn her på brukerforumet.

800 62460

Man - Fre: 10:00 - 18:00

www.sonos.com/contact

Har Bluetooth headset tilkoblet tv'ns Bluetooth tilkobling, og slår derfor av lyd til null, da jeg sitter ofte oppe på natt ønsker jeg ikke forstyrre andre. Vanskelig å si om det skjer når jeg ikke bruker headset for da bruker jeg jo lyd på anlegget. Men det kan jeg jo teste litt, hvordan finner jeg diagnostikk? 

Userlevel 4
Badge +12

Har Bluetooth headset tilkoblet tv'ns Bluetooth tilkobling, og slår derfor av lyd til null, da jeg sitter ofte oppe på natt ønsker jeg ikke forstyrre andre. Vanskelig å si om det skjer når jeg ikke bruker headset for da bruker jeg jo lyd på anlegget. Men det kan jeg jo teste litt, hvordan finner jeg diagnostikk? 

Så lyden øker på Beam når du hører på Headset? Eller øker volumet i Bluetooth-headsettet?

Lyden økes til samme høyde hver gang på Sonos høytalere. 

Userlevel 4
Badge +12

Dette høres kanskje heller ut som en utfordring med TV-en. Skrur TV-en automatisk av alle lydutganger når du kobler til Bluetooth-headsettet?

Forsetter problemet om du skrur av autospilling i Beams innstillinger?

Reply