Question

Sonos Play:1 - Utvendig bruk

• 21 April 2018
  • 4 replies
  • 1795 views

Vurderer å sette opp noen Sonos høyttalere utendørs på terrassen, og lurte på om det er noen andre her som har gjort tilsvarende? Ser i spesifikasjonene at de tåler å bli montert i fuktige rom som bad, men at de ikke skal tas med i opp badekaret eller i dusjen 🙂 Tenker som sagt å sette et par på terrassen oppunder takutstikket, så de blir ikke utsatt for fuktighet der, bare generelt vær og vind som kommer til. Har også vurdert å montere innfelte høyttalere der og bruke Connect:AMP, men synes det blir litt mer styr. Tenkte å gjøre kabling og festing så enkelt at jeg kan ta de ned igjen til høsten slik at de ikke sitter oppe om vinteren.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Sandman

Og velkommen til forumet vårt!

Tror ikke så mange av våre kunder har prøvd på dette, tror nok det heller går i innfelte eller utendørs høyttalere.

Men så lenge Play:1`ene dine ikke står Så utsatte til at regnet blir blåst opp på dem, så vil du være trygg, til temperaturen begynner å falle da.

Når det kommer til høyttalere å anbefale for utendørsbruk i Norge, så er det en lang vei opp til "Definitive Technology AW6500" les: http://outdoorspeakersupply.com/reviews/definitive-technology-aw6500/
sammen med en Connect:Amp da.

Her har du også en link til våre manualer for alle enheter, som også inneholder dimensjoner hvis man skulle trenge litt tilpasninger Sonos Manualer

Mvh
Sven
Jeg bruker en play 3 ute på terrassen. Den har stått der nå i 3 år, riktig nok under et takutstikk. Jeg setter den ut når det blir plussgrader og tar den inn seint på høsten. Det er nok temperaturforskjeller som vil lage kondens som vil bli problemet etter hvert, men i vinter tok jeg den ikke og den har nå hengt ute i over et år.
Userlevel 3
Badge +12
PLAY:3 ikke er sikret mot fukt på samme måte som PLAY:1, ONE og PLAY:5, så du kan nok ha rett i at kondens muligens vil bli et problem, men forhåpentligvis klarer den seg helt fint!
Jeg har gjort det samme som Vossern, bare med en Play:5 v1. Ute om sommeren, tas inn nårdet ikke er interessant å være ute på terrassen. Står under tak. Grisedyrt å kjøpe to utenførshøyttalere+Sonos Amp, billig å kjøpe Sonos på Finn.no 😃