Question

Sonos Play 1 - bytter sang av seg selv

• 14 May 2019
  • 5 replies
  • 2507 views

Spiller av musikk fra spotify og noen sanger spilled det i underkant av 10 sekunder før Playen bytter sang av seg selv. Noen sanger spiller den fint, andre hopper den over etter rundt 10 sek.
Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvorfor?
Diagnose: 959673769

5 replies

Userlevel 3
Badge +12
Hei
Diagnostikken viser tegn til DNS-feil, men jeg ser at systemet allerede er satt opp under Google DNS som vi bruker å anbefale.
Det virker dog som om dette er et enterprise-nettverk isteden for et vanlig hjemmenettverk, med tanke på IP-adressene som deles ut. Hvordan ser nettverket ut?

Som en test, kan du kable enheten til nettverket for å se om problemet kun skjer trådløst eller om vi må feilsøke dypere?
Hei!
Det stemmer. Dette er nettverket på jobb. Vi har også prøvd med kablet nett, men det er samme problem da.
Jeg og en kollega har begge prøvd å ta med oss Playen hjem for å teste, og der fungerer det for begge to. Dermed antar jeg at det er noe med nettverket her på jobb.

Hva trenger du å vite om nettverket for å feilsøke videre?
Userlevel 3
Badge +12
Da kan det bli vanskeligere, siden vi som regel ikke får lov til å gjøre endringer på slike nettverk og dermed kun kan gi begrenset støtte på slike nettverk. Er det du som er nettverksansvarlig?
Hvilken ruter brukes, er ting satt opp med switcher og aksesspunkter? Fins det brannvegg i nettverket?
Jeg er IT-ansvarlig. Vi har aksesspunkter som går kablet i switcher, som går via vår brannmur videre i fiberkabler til vår internettleverandør. Jeg fikk en kollega til å se på brannmuren når Sonosen feilet, og han kunne ikke se at brannmuren stoppet noe trafikk.
Userlevel 3
Badge +12
Styrer brannveggen DHCP eller har du også en ruter i nettverket? Kan du gi litt mer detaljer om hva slags utstyr som brukes?

Jeg kan som sagt se DNS-feil i diagnostikken, hvordan er DNS-løsningen satt opp?
Googles DNS skal fungere helt fint, så det virker som om noe gir en konflikt i mellom Sonos og WAN, altså en plass i LAN.

Har dere også teste å forenkle så mye som mulig ved å kable Sonos direkte til DHCP-kontroller og ikke via switcher og aksesspunkter?

Reply