Question

Sonos Play:1

• 16 October 2018
  • 3 replies
  • 163 views

Hei!

Har akkurat koblet opp min 2-3 år gamle Sonos for første gang på mange år. Når jeg spiller av musikk fra Itunes, så blir det plutselig stiller i 4-5 sekund midt i sangen, før den begynner å hoppe til neste sang. Dette skjer på alle låtene jeg spiller av. Det er ingen problemer hvis jeg spiller av radio.
Virker som at dette skjer når telefonen går i hvilemodus. Hvis jeg bruker telefonen under avspilling, så virker det til å fungere.
Hva kan dette komme av?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Petter

Jeg antar dette er sanger som er lagret lokal på telefonen, hvis du spiller samme sang via feks Apple Music oppstår samme feil da? i så fall vennligst send inn en diagnostikk som forklart her og oppdater oss med referansenummer så skal vi se hvor kuttet oppstår.
Vi har sett at etter oppdateringen som introduserte Airplay for Sonos så har iPhone og iPad eiere hatt problemer med å spille av lokale filer via "fra denne iPhonen/iPad" da telefonen aller helst vil prøve å bruke Airplay for å holde telefonen fra å gå i hvilemodus ved musikkavspilling. Det jobbes foreløbig med en ny ordning der, men en midlertidig løsning kan være å deaktiver Airplay på andre enheter på nettverket.
Takk! Hvordan skruer jeg av airplay?
Userlevel 4
Badge +12
Hei Petter
Det kommer an på hvilke AirPlay-enheter du har. Hvis du bruker AppleTV bør du kunne skru av AirPlay via innstillingene som forklart her: https://support.apple.com/en-us/HT202618