Answered

Sonos på router med data simkort

• 13 December 2017
  • 3 replies
  • 910 views

Har noen erfaring med bruk av Sonos anlegg / streaming med router m data sim-kort? Planlegger Sonos på hytta men har ikke bredbånd.
icon

Best answer by storgaardmorten 29 December 2017, 04:20

Det tenker jeg skulle fungere fint. Har lest på nettkabelen.no, at flere og flere bruger mobilt bredbånd som primær nettverk hjemme...
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 4
Badge +12
Hei Reiulf

I teorien (og mest sannsynlig praksis) vil en 4g ruter fungere fint med Sonos, men det er dessverre noe som ikke er offisielt støttet med Sonos da det er vanskelig å feilsøke koblingsproblemer med disse ruterne.

Dersom ruteren ikke har nettverksport vil eneste måten å gjøre Sonos klar for trådløs installasjon være å tilbakestille enhetene og reinstallere dem. Du kan lese hvordan man tilbakestiller her:
https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3238
Jeg benyttet mine SOnos enheter, med 2xOne koblet I stereo og en Connect koblet mot ekstern forsterker, når jeg flyttet inn I leilighet uten annen nett tilgang enn 4G router. Funket bra, men selvsagt avhengig av stabilt mobilnett...
Det tenker jeg skulle fungere fint. Har lest på nettkabelen.no, at flere og flere bruger mobilt bredbånd som primær nettverk hjemme...