Question

Sonos kunne ikke legge til musikkmappen. Årsak: Datamaskinen kan ikke finnes

• 22 January 2018
  • 6 replies
  • 256 views

Hei. Skal legge til mappe med musikk som jeg har kopiert fra gamle Cdèr jeg hadde liggende. Får ikke lagt til en eneste plassering. Får bare beskjed om at datamaskin ikke kan finnes. Har åpnet alt av sluser i antivirus og brannmur. Siste var at jeg slettet hele antivirus bare for å teste. Har vært inne i windows brannmur og sluppet gjennom. Ikke f... Er det noen som kan bidra med noe?? Føler jeg er kommet til endestasjon selv her.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

6 replies

Userlevel 3
Badge +12
Bruker du Windows 10? Da kan det hende at SMBv1 har blitt deaktivert i en oppdatering, og dessverre bruker Sonos fortsatt SMBv1 for musikkdeling fra Windows. Dette er noe vi arbeider med å løse på en smidig måte, men i mellomtiden kan det hende andre løsninger vil fungere bedre.
Fungerer det å dele musikk fra andre maskiner på nettverket?

Vennligst la problemet skje igjen og send inn en diagnostikkrapport som forklart under. Svar her med nummeret så tar jeg en kikk!
https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3502
Yepp. Windows 10!, ingen andre delinger prøvd. Bekreftelsesnr: 8391614. Takker for hjelp så langt!
Userlevel 3
Badge +12
Jeg ser at loggen kun sier at den ikke finner datamaskinnavnet, noe som vil skje om dette gjelder SMB. Det er heller ikke anbefalt å aktivere SMBv1 igjen, noe andre brukere har diskutert her.

Kanskje Google Play Music kan være noe som er interessant, der har du mulighet til å laste opp 50000 låter, og deretter dele dette til Sonos. Musikken er også tilgjengelig via skyen etter dette så du kan høre på veien. Ellers kan kanskje en NAS være en løsning.
Har kopiert mine gamle cd’er til wav. Vil sonos takle dette?
Userlevel 3
Badge +12
Ja WAV støttes selvom metadata-støtten der er veldig gammel, og dette bør ikke være problemet siden vi møter på problemet allerede ved å prøve å kontakte datamaskinen.
Har det samme problem. Får bare beskjed om at datamaskin ikke kan finnes når jeg prøver å koble til en mappe på Mac´n min.Brannmur er deaktivert og har ikke noe antivirus greier....