Answered

Sonos Connect og LG Lydplanke

• 22 January 2018
  • 5 replies
  • 316 views

Hvordan koble Connect til LG Lydplanke. Jeg har en Sonos Connect som jeg ønsker å bruke mot en LG SH8 Lydplanke, og lurer på hva jeg må gjøre for å få de koblet sammen. Lydplanken har følgende utganger:
Optisk inn. I bruk mot TV@en nå
HDMI Inn
AUX
Ethernet (tror den kan brukes som tilkobling inn)

Jeg er helt ny i Sonosverden, så spørsmålet kan sikkert være dumt for de mest drevne, men....
icon

Best answer by Marius S 25 January 2018, 10:28

Nei, jeg tror du vil få best opplevelse ved å koble TV-en direkte til LG-baren, da Sonos kun kan ta analogt stereosignal inn, noe som kan senke kvaliteten i motsetning til det digitale signalet fra optisk eller HDMI.
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 3
Badge +12
Hei Geir J

Dersom jeg forstår LG lydplanken rett så bør det være en 3,5mm minijack, og om denne tar lyd inn kan du koble en RCA til minijack-kabel ifra Line-out på Connect til minijack-in på LG.
Takk - det skal nok fungere bra vil jeg tro. Lurte også på om jeg burde kjørt all lyd (også TV), men det er kanskje ikke løsningen?
Userlevel 3
Badge +12
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva du mener..
Jeg må nok ha hoppet over noe her, så ikke rart om du ikke forstod ?. Jeg lurte på om det er en ide å også kjøre TV lyd gjennom Sonos’en istedenfor inn på lydplanken ?
Userlevel 3
Badge +12
Nei, jeg tror du vil få best opplevelse ved å koble TV-en direkte til LG-baren, da Sonos kun kan ta analogt stereosignal inn, noe som kan senke kvaliteten i motsetning til det digitale signalet fra optisk eller HDMI.