Question

Sonos Connect + Klipsch

• 25 November 2018
  • 5 replies
  • 192 views

Per dags dato har jeg en Sonos Beam til TVen og Klipsch The Sixes aktive høyttalere som anlegg. Men, kunne tenkt å koblet Klipsch’ene sammen med Beam for å få mer lyd fra TVen. Vil Beam og Amp kunne parres opp slik at de to spiller identisk lyd? Og vil jeg da kunne spille av musikk fra mobilen via Airplay til Beam som samtidig spilles av fra Klipsch høyttalerne? Tanken var å koble Connect og Klipsch sammen via optisk kabel

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 3
Badge +12
Hei

Du kan gruppere sammen Connect og BEAM, men dette vil gi deg en minimal forsinkelse om du skal spille lyd/video-synkronisert lyd, siden gruppering skjer over 2,4Ghz, som ukomprimert lyd kan være litt for tungt til å drive uten buffer.
Dette er ikke noe vi kan garantere vil fungere feilfritt pga. dette. Dersom du setter en kabel mellom Sonos-enhetene og nettverket vil du få bedre stabilitet men du vil ikke få ordentlig multikanals lyd.

Les mer her:
https://support.sonos.com/s/article/3391#tips
https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/group-play-bar-base-beam-with-another-room-what-type-of-delay-do-you-get-6808658
Takk for svar. Blir vel da kanskje å kjøre kun klipschene i stuen da og flytte Beam’en på kjøkkenet...
Userlevel 3
Badge +12
Hei

Connect har ingen digital inngang, så da må du i så fall ta analog audio fra TV-en til Connect. Var jeg deg ville jeg brukt BEAM til TV-en siden det er det den er designet for med den HDMI-port og mulighet til å spille 5.1-lyd om du legger til surround og SUB.. Ta gjerne kontakt igjen om du trenger videre rådføring.
Ja, du sier noe der. Får vente til det kommer en ny versjon av Connect evt den nye Amp med noen nye høyttalere på sikt...
Userlevel 3
Badge +12
Det kan være smart, ja. Vi forventer å ha den nye AMP på salg i Februar neste år, og denne vil du kunne koble til med HDMI, så det kan hende er en løsning du kan se på.