Answered

Sonos Connect:AMP forsvinner. Gang, på gang, på gang, på...

• 23 March 2018
  • 8 replies
  • 303 views

Nå har jeg for tredje gang i kveld, ørtende gang denne uken og n-te gang i år plugget ut kontakten på Connect:AMP for å få litt lyd til fredagsbadet. Pilsen blir varm og undertegnede gretten av å måtte gå ut av det varmet karet, traske gjennom huset til naborommet for å restarte AMP-en som gir lyd til takhøyttaleren på badet.

Vær så god, diagnostikk nr. 1129291742. Jeg sendte også inn en diagnostikk før feilen skjedde (konto ole@kreer.no), men har ikke nr, da jeg forventet at dette skulle lagres på min profil og/eller sendes til min registrerte e-postadresse.

Hjelp. Jeg begynner å bli mektig lei nå. Er redd hele AMP-en havner med et brak gjennom - i bestefall - vinduet en vakker dag. Jeg mener, det bør da for fa*n funke for 5 laken.
icon

Best answer by Marius S 28 March 2018, 13:55

Da virker det som om enheten restarter seg selv, noe som forklarer at den faller ut. Siden dette fortsetter uavhengig av feilsøkingen vi har gjort, arrangerer jeg et utbytte av enheten.
Jeg har åpnet saksnummer 180328-000686 for dette, og du vil motta en epost du kan svare på for å fikse utbyttet.
View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

8 replies

Og ja, jeg har restartet alt, byttet posisjoner, endret kanaler, restartet med høyttalere i ulike rekkefølge, skrudd av høreapparatet og koblet ut mikroen. Njet.

Og problemet har alltid kommet og godt. En laaaang periode kan ting være bra, helt til jeg får beskjed om at det er en oppdatering. Når ber jeg snart innstendig om å ikke få flere oppdateringer, så lenge jeg har en stabil høyttaler. Så får Sonos-innboks være Sonos-innboks (...og hvem har noensinne uttrykt et behov for dét, egentlig..?)!
Userlevel 3
Badge +12
Hei og velkommen til forumet!

Diagnostikkrapporten du sendte inn melder om trådløse forstyrrelser, men dersom du allerede har endret på kanalene i ruteren virker det som om forstyrrelsene rekker over hele 2,4Ghz-spekteret.
Som en test, har du mulighet til å kable ett av Sonos-produktene til nettverket slik at Sonos kan bruke sitt eget SonosNet-meshnettverk. Jeg vil gjerne se om systemet faller ut på samme måte, eller om dette er spesifikt til din Netgear-ruters WiFi..
Hei Marius,
– og takk for svar.

Nå er følgende utført:
• Connect:AMP koblet av og på strømnett
• Playbar kablet til Netgear-ruter
• Appen forteller at SonosNet kjører på kanal 6
• Diagnostikk kjørt når fungerer: 1246875749

Foreløpig er ting som ønsket på badet, men tør ikke friskmelde det enda. Kommer tilbake med en ny kode dersom det er behov.

Til informasjon benytter jeg Netgearen som en trådløs router utenpå en GET Box II (satt i bromodus), da sistnevnte som trådløs fordeler er en historie for seg selv.
Voila!

Connect:amp borte igjen.
Nr. 836576172
Userlevel 3
Badge +12
Jeg ser at Connect:AMP hadde en restart av mykvaren like før diagnostikken ble sendt inn. Tok du selv ut strømmen på enheten før du sendte diagnostikk?
Nei,
Den spilte musikk fra Spotify. Gikk bra en stund, men da jeg ønsket å endre spilleliste, til det ikke lang tid før den forsvant. Og da sendte jeg inn diagnostikken ganske med en gang.
Userlevel 3
Badge +12
Da virker det som om enheten restarter seg selv, noe som forklarer at den faller ut. Siden dette fortsetter uavhengig av feilsøkingen vi har gjort, arrangerer jeg et utbytte av enheten.
Jeg har åpnet saksnummer 180328-000686 for dette, og du vil motta en epost du kan svare på for å fikse utbyttet.
Utmerket. Takk for rask og god hjelp!
Har fått e-post, så utfører prosedyren så fort jeg er hjemme fra påskefjellet.