Question

Sonos Beam - lyd fra TV hakker

• 7 May 2019
  • 3 replies
  • 2116 views

Lyden fra TV hakker/kutter i et lite sekund før den spretter tilbake regelmessig, svært irriterende. Koblet via hdmi (ARC) til en Samsung smart TV. Noen tips til hva det kan være? Har prøvd å ta inn og ut kabler og strøm.
Når jeg skrur på TV bruker den også forholdsvis lang tid før lyden kommer. Tips her?

3 replies

Userlevel 3
Badge +11
Hei! Hvilken Samsung TV bruker du? Hva annet er tilkoblet TV-en? Kan du sende inn en diagnostikk som forklart i linken under og svare her med nummeret, så tar jeg en kikk.
https://support.sonos.com/s/article/141
Hei,

Beklager sent svar.

Bekreftelsesnummer: 839909570
Samsung TV: UE48J5515XXE 48" LED - er vel en 5 serie tror jeg (ikke jeg som kjøpte)
Tilkoblet: SNES, Altibox og Sonos (alt via HDMI)
Userlevel 3
Badge +11
Takk for svaret. I følge diagnostikken kobler Beam korrekt til TV via ARC, så jeg ser ikke noe direkte feil der. Har du forsøkt å endre på lydformat på TV-en for å se om dette gjør noen forskjell? Sonos kan spille Dolby Digital 5.1 (DD5.1) og PCM, så sjekk at TV-en ikke bruker et annet lydformat. Test også å koble ut andre HDMI-enheter for å se om dette skyldes CEC-konflikter.
Jeg regner med at musikkavspilling fungerer normalt? Har du en annen TV tilgjengelig du kan teste Beam på for å se om problemet følger enheten?

Reply