Question

Sonos Beam + LG C7 + GET mikroboks = Lip sync-feil

• 17 July 2018
  • 9 replies
  • 637 views

Badge
Hei,

Jeg kjøpte i dag den nye Sonos Beam. TV-en min er en LG 65C7V. Beam er tilkoblet denne via Sonos sin medfølgende HDMI-kabel, til HDMI2 (ARC)-inngangen på TV-en.

Jeg har GET og deres "GET-boks mikro". Den er tilkoblet TV-en med HDMI til TV-ens HDMI1-inngang. Når jeg nå ser på TV-kanaler via GET-boksen, er det feil med lydsynkroniseringen, altså åpenbar feil med lip sync. Dette var det ikke før jeg kjøpte Beam, da jeg kun brukte TV-ens integrerte høyttalere.

Ved bruk av Netflix (via TV-ens integrerte OS/smartfunksjon), ser det ikke ut til å være noen åpenbar lip sync-feil.

Er det noen som har noe tips til hvordan fikse lip syncen når jeg bruker GET-boksen?

Har lite peil på dette, så bare si ifra hvis det behøves mer informasjon om hvilke innstillinger jeg har osv.

På forhånd takk.

9 replies

Samme situasjon her, har fikla en del og det ble bedre til slutt. Tror det som gjorde susen var å skru av dolby digital i getbox-instillingene.

(samme situasjon= lg55c7v, ny beam i dag, men getboksen er hdpvr-varianten. Regner med at det er lydinstilling på din getbox også for å velge dolby digital)
Userlevel 2
Badge +6
Heisann

Dette har vi ikke hørt fra GET-kunder som har vært i kontakt med oss denne uka.
Men forsinkelsen kan også oppstå i TV'n da vi har sett at gjerne de avanserte toppmodellene prøver å omformatere lyden fra kilden og så sende videre.
Min anbefaling er å sette alt ned til PCM/stero og så gå opp i kvalitet mellom avspillingskilde og TV.

For GET-boksen så kan du stille inn en lydforsinkelse under "Startmeny-innstilinger-lyd og bilde-lyd
Fra side 48 i manualen https://www.get.no/v3/kundeservice/veiledninger/_attachment/24211?_ts=133636bfcdd&download=true
Badge
Heisann

Dette har vi ikke hørt fra GET-kunder som har vært i kontakt med oss denne uka.
Men forsinkelsen kan også oppstå i TV'n da vi har sett at gjerne de avanserte toppmodellene prøver å omformatere lyden fra kilden og så sende videre.
Min anbefaling er å sette alt ned til PCM/stero og så gå opp i kvalitet mellom avspillingskilde og TV.

For GET-boksen så kan du stille inn en lydforsinkelse under "Startmeny-innstilinger-lyd og bilde-lyd
Fra side 48 i manualen https://www.get.no/v3/kundeservice/veiledninger/_attachment/24211?_ts=133636bfcdd&download=true

Hei, takk for svar.

Jeg har forsøkt å veksle mellom PCM og Dolby Digital på GET-boksen, samt forsøkt å veksle mellom Auto og PCM på TV-ens lysinnstillinger. Ingen kombinasjon har gitt noen betydelig effekt som har fikset problemet.

Jeg har også forsøkt diverse verdier både på lydforsinkelse på GET-boksen og lydforsinkelse i Sonos-appen, uten at dette har vært vellykket.
Er nok sannsynlig at dette er noe som skjer i TV-en, jeg får lag på lyden fra ps4 og fra get-boksen( hvis den står på dolby digital), men ikke fra tv-appene som netflix, youtube eller i plex.
Badge
Er nok sannsynlig at dette er noe som skjer i TV-en, jeg får lag på lyden fra ps4 og fra get-boksen( hvis den står på dolby digital), men ikke fra tv-appene som netflix, youtube eller i plex.

Enig i resonnementet, men ser på den engelske delen av forumet at det rapporteres om samme problem med Sony- og Samsung-TVer også. Det taler i såfall for at problemet kan ligge hos Sonos.
Userlevel 2
Badge +6
Vi ser at det dyttes ut en del firmware oppdateringer til TV'er og dekoderbokser denne uka, feks GET sendte ut en idag.
Kan hende det vil løse problemet, ellers anbefaler jeg at dere ringer inn til oss for videre feilsøking.
Norske linjen kan nåes på 800 62460 mellom 10.00 og 18.00 Man-Fre, gratis fra fasttelefon, ellers kan våre engelskstatlige kolleger hjelpe 24/7 via facebook og twitter.
Jeg har tilsvarende problem. Mitt oppsett er GET-boks og en AppleTV koblet til en PhilipsTV(55PFL8008) og ned til Beam, alt over HDMI. Lyd fra AppleTV fungerer fint, men lyd fra Get-boksen synes å være vanskelig å justere. Har dog ikke satt "utlyd" i GET-boksen til "stereo", har forsøkt Dolby Digital og Dolby Digital Plus. Er "stereo" det som her omtales som PCM?
Userlevel 2
Badge +6
Hei Tnesheim

Ja, PCM er Stereo-format.
Vi er veldig nysgjerrige hvordan det vil gå, så gjerne oppdater oss med resultatet.
Men bare for å være sikker, er det GET Mikro dekoder boks du har?
Hei
Jeg har PVR II. Etter endel undersøkelser så fant jeg at stereo-setting ikke er anbefalt på kilden( nå kjører jeg Dolby Digital Plus)....med bakhøyttalere blir det enslags kvasi-surround siden Sonos’en ikke vil klare å dra ut all 5.1 informasjonen.

Problemet løste seg uten at jeg helt vet hvorfor. Prøvde bort-i-mot alle settinger på PVR, TV og Beam?

Reply