Question

Sonos Base eller AMP + projektor=sant?

• 12 February 2019
  • 6 replies
  • 237 views

Hei. Jeg har en projektor jeg ønsker å koble til med div sonos høytalere. Bruker i dag PS4, chromecast og get tvboks for å sende bilder til projektoren. Disse går i dag via en forsterker som tar signalene inn og sender videre UT til projektoren via HDMI ARC. (se bilde)

Vil nye AMP kunne hjelpe meg noe her eller finnes det noen andre muligheter for å kunne koble til projektor?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

6 replies

Beklager for det. Amp er designet for å være en enhet som kobles til slutten av kjeden, derfor anbefaler vi alltid å ha TV-en som koblingspunkt (eller i ditt tilfelle prosjektoren), så da kommer det an på antall inn- og utganger på TV-en/projektoren.

Beklager at jeg ikke har noen andre forslag rundt dette.

Jeg har Beam+sub+2x one tilknytta en tv som funker knallbra men en projektor er bare noe som skyter bilde og er dårlig på å snakke med så mye annet så er der jeg har denne utfordring. Må se om evt en Switch kan funke uten forsinkelse på lyden. Takk for tips 🙂
Userlevel 3
Badge +12
Hei

Sonos Amp vil kunne knytte seg til HDMI/ARC, for lyd, så om du klarer å splitte HDMI-signalet, så kan du knytte Amp til forsterkeren parallellt med projektoren.
Amp vil da kunne spille lyd til dine egne høyttalere.
Hvis du ikke har egne høyttalere, vil en Sonos Beam kunne gjøre samme jobb.
Hei

Sonos Amp vil kunne knytte seg til HDMI/ARC, for lyd, så om du klarer å splitte HDMI-signalet, så kan du knytte Amp til forsterkeren parallellt med projektoren.
Amp vil da kunne spille lyd til dine egne høyttalere.
Hvis du ikke har egne høyttalere, vil en Sonos Beam kunne gjøre samme jobb.

Hei Marius.

Jeg har Beam men det funker ikke. Den krever at jeg bruker HDMI ARC inngangen. Resten av HDMI på de fleste enheter er da inn, og ikke ut. Så hvis jeg kobler Beam til den, så har jeg ikke noe som kan videreføre bildet til projektoren som også trenger en HDMI UT.. som ofte da er kun den som er HDMI ARC. :(

Jeg regner med at siden AMP også kun har EN HDMI inn/utgang så funker det like dårlig der?

Mvh Stian
Userlevel 3
Badge +12
Hei

Det stemmer. Både Beam og Amp har kun én HDMI-inngang. Du må finne en eller annen måte å splite HDMI/ARC-signalet som kommer ut, slik at en del kan gå inn i Beam eller Amp og den andre delen går inn i prosjektoren. Kanskje HiFi-Klubben kan hjelpe deg med en HDMI-switch som lar deg gjøre dette.
Hei

Det stemmer. Både Beam og Amp har kun én HDMI-inngang. Du må finne en eller annen måte å splite HDMI/ARC-signalet som kommer ut, slik at en del kan gå inn i Beam eller Amp og den andre delen går inn i prosjektoren. Kanskje HiFi-Klubben kan hjelpe deg med en HDMI-switch som lar deg gjøre dette.

Skjønner. Hadde håpet at kanskje AMP kunne komme med mulighet for å koble til flere enheter men da vil denne være ubrukelig for tilkobling av mer enn en enhet. Til den prisen skulle man kanskje tro at noen hadde klart å lure inn 3-4 HDMI. En switch som da kobles som ekstrautstyr gir ofte litt forsinkelse i lydbildet. Dumt 😞
Userlevel 3
Badge +12
Beklager for det. Amp er designet for å være en enhet som kobles til slutten av kjeden, derfor anbefaler vi alltid å ha TV-en som koblingspunkt (eller i ditt tilfelle prosjektoren), så da kommer det an på antall inn- og utganger på TV-en/projektoren.

Beklager at jeg ikke har noen andre forslag rundt dette.