Question

Sonos app tar lang tid å starte opp

• 25 October 2017
  • 5 replies
  • 159 views

Hei

Har over lang tid hatt problemer med at sonos appen tar veldig lang tid å starte opp, da snakker jeg om gjerne 7-8 minutter. Tenkte at dette skulle ordne seg ved en oppdatering, men dette har aldri skjedd. Jeg får ingen feilmeldinger og når appen endelig starter, fungerer den normalt.

Noen som har vært borti noe lignende?

Dette gjelder skrivebordversjonen til Windows på pc.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Badge
Hei Zerokiller, og velkommen til forumet!

7-8 minutter oppstart og ingen feilmeldinger eller videre problemer høres veldig rart ut.
Har noen andre kontroller/apper i huset lignende problemer? (Tenk: Mac, PC, Android, iOS)

Hvilke programmer benytter du for antivirus og brannmur?
Prøvde å starte appen flere ganger i dag, alle gangene tok det ca 5 minutter før programmet startet.
Den ene gangen kom det opp en melding om jeg har byttet ruter eller skiftet passord eller noe sånt. Men den meldingen forsvant da jeg trykket på meldingen, så fikk ikke lest så mye. Sonos programmet åpnet seg da umiddelbart etterpå.

Er nok noe problem med oppkobling.
Userlevel 2
Badge +6
Hei Zerokiller

Jo her er det nok et problem med oppkobling, siden det går ikke like tregt når du starter opp app`n fra en Mobil eller nettbrett vel?

Så vi trenger å vite hva av programmer du bruker for Antivirus og Brannmur, og at du sender inn en diagnostikk til oss fra pc`n https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3502/ Bare oppdater her med bekreftelsenummeret du mottar.
Det fungerer fra Android mobilen min ja, ingen problemer der.
På pcen kjører jeg Windows 10 med Windows defender som antivirus og brannmur.

Sendte inn en diagnostikk.

Ditt bekreftelsesnummer er: 8028014.
Userlevel 2
Badge +6
Hei Zerokiller

Har du hatt Avast installert før?
Siden når maskinen din starter opp Sonos ser jeg at programmet "Robotaskbaricon.exe" kjører opp også.
Så hvis ikke du bruker Avast, sjekk en gang til at det er helt slettet.

En annen ting jeg mistenker, har du noen VPN aktiv på denne maskinen?
Kan jeg også få en diag fra android som er tilknyttet samme nettverk for å sammenligne?