Question

Sonos amp til å drive bakhøytalere?

• 9 April 2019
  • 3 replies
  • 1548 views

Jeg har en playbar med sub koblet til TV'en. Tidligere eier av huset har installert to kablede passive høyttalere i taket. Kan jeg koble disse til en Sonos Amp, og benytte dem som bakhøyttalere i en surround-setup? Eller er sonos Amp ment til stereo-lyd?

3 replies

Userlevel 3
Badge +12
Dersom du ønsker å kable minst mulig ville jeg gått for den nye Ampen. Som du ser i linken er den litt mer fleksibel når det gjelder surround-konfigurasjon.
Den nye Ampen har også støtte for AirPlay2 samt kan fungere som en stand alone-hjemmekinoenhet gjennom HDMI/ARC, så den vil gi deg flere valgmuligheter om du skulle ønske å bruke den på en annen måte i framtiden.
Takk:-) Ja, er ifm innkjøp jeg lurer. Vet du om det er verdt å kjøpe den nye, eller er det like greit å kjøpe den gamle?
Userlevel 3
Badge +12
Hei

Har du den nye Sonos Amp eller den eldre Connect:Amp?
Du kan knytte disse til som surround, men det fins visse begrensninger og krav avhengig av hvilken modell du har. Du kan lese om hvordan du setter opp Sonos Amp og Connect:Amp som surround i denne linken:
https://support.sonos.com/s/article/2237?language=no

Edit: jeg ser nå at du kanskje spør om råd angående kjøp av en ny Amp. I så fall er svaret ja, dette vil funge som surround, bare ta en kikk på linken ovenfor. 🙂

Reply