Question

rom og høyttalere forsvinner

• 14 December 2019
  • 1 reply
  • 108 views

Jeg har satt opp sonos i to rom, tv-rom og kjøkken. På kjøkkenet er det kun en sonos one, og her har jeg sjeldent problemer. 
På tvrommet har jeg en beam og to sonos one satt opp i surround. 
alt er trådløst satt opp. 

rett som det er forsvinner deler av anlegget fra appen. Ofte er det enkeltkomponenter, andre ganger hele rom. Når jeg forsøker funksjonen «Finn manglende produkt», får jeg beskjed om å finne frem en kabel. 

Rett før dette innlegget manglet altså hele TV-rommet. Plutselig kom det tilbake igjen. Kjørte en diagnostikk og fikk følgende nummer. Nå er jeg lei ustabiliteten, hva kan gjøres? Kabel til en høyttaler permanent er uaktuelt.

1 reply

Userlevel 4
Badge +12

Hei.

Diagnostikkrapporten indikerer at problemet kan ha å gjøre med trådløse forstyrrelser, så jeg tror vi må gå igjennom en såkalt trådløs kanalvurdering. Denne linken forklarer hvor trådløs forstyrrelse kan komme fra:

https://support.sonos.com/s/article/3286

I følge diagnostikken har du så mange som 64 andre nettverk rundt deg som Sonos plukker opp, så se stegene under.

Først se til at alle Sonos-enheter er separert fra annet elektrisk utstyr og kabler for å unngå elektromagnetiske forstyrrelser.

Vennligst logg inn i ruterens konfigurasjon og endre ruteren din sin trådløse kanal mellom kanal 1, 6, og 11. La det trådløse nettverket stå på hver av kanalene i for å se om problemet fortsetter uavhengig av kanalvalg.

Reply