Question

Problemer med oppsett av Beam

• 25 January 2019
  • 2 replies
  • 1079 views

Skulle koble Beam til tv (en ikke altfor gammel Samsung-TV). Fant ARC-porten og fulgte anvisningene på SONOS-appen. Fikk meldingen "En enhet forstyrrer HDMI-tilkoblingen". Har fire HDMI tilkoblinger, en brukes av Apple-TV og en brukes av GET-boks (fiber). Nappet først ut Apple-TV uten noe endring. Da jeg også tok ut GET-boksen fikk jeg lyd i Beam'en, som fortsatt virket etter at jeg satte inn tilkoblingene til Apple-TV og GET-boksen.
Problemet er imidlertid at det samme skjer hver gang tv'en/GET-boksen har vært avslått. Jeg må altså ta ut HDMI-kontakten til GET-boksen for hver gang og konfigurere på nytt. Ikke veldig praktisk m.a.o... Har også prøvd å flytte tilkoblingen til GET-boksen rundt på ulike HDMI-innganger.

2 replies

Userlevel 3
Badge +11
Hei

Det fins faktisk en kjent utfordring med GET mikroboks og Sonos BEAM som vi har hørt kan løses med en oppgradering av GET mikroboks.
Vennligst kontakt GET kundetjeneste og spør dem om bistand til å oppgradere din mikroboks. Når dette er gjort, bør ikke problemet skje lengre.

Skulle ikke dette hjelpe, vil en CEC-less adapter eller kabel imellom GETs boks og TV-en også løse problemet, da årsaken til problemet er CEC-konflikter mellom den og BEAM.
Hade samma problem här, jag gick igenom uppgraderingen med Get chat-support och det löste problemet!

Reply