Question

Problem med oppsett av stemmestyring på Sonos Beam

• 24 October 2019
  • 1 reply
  • 116 views

Hei, 

Jeg har nettopp satt mitt nye Sonos-system bestående av Sonos Beam, SUB og 2x Sonos SL. 

Til min store skuffelse fant jeg ut at stemmestyring ikke er tilgjengelig i Norge, men fikk raskt en forståelse av at det finnes en work-around for dette:

Denne består i hovedsak av å endre region til f.eks USA på my accout hos Sonos. 

Jeg har lest flere tråer der folk melder at de får beskjed om at tjenesten ikke er tilgjengelig i ditt land og etter de har endret til et annet land er dette løst. 

Jeg derimot finner ingen menyer i Sonos-app der jeg kan legge til stemmestyrings-tjenester. 

Når jeg leser på forumer fra USA er guiden at jeg skal trykke på «More» fanen og deretter «Voice Control». Ingen av disse menyen finnes i min app. 

Samme gjelder i norske guider: 

«Setting» —> «Services». —> Deretter legg til Google Assistant / Alexa

Problemet som nevnt over er at i denne menyen kan jeg kun legge til musikktjenester. Altså uavhengig om jeg har land satt til Norge eller USA har jeg ikke noe valg om å legge til stemmestyringstjenester. Jeg kommer aldri til det punktet der andre får beskjed om at tjenesten ikke er tilgjengelig i Norge. 

Jeg har lest andre plasser om at aktivering av stemmestyring ligger på: 

Setting —> Beam

Men her heller finner jeg ingen sub-menyer for aktivering av stemmestyring. 

Er det noen som har samme utfordring og eventuelt har en løsning? 

1 reply

Userlevel 3
Badge +12

Hei! Google Assistant ble sluppet på Sonos i Norge i dag, så nå bør du kunne sette dette opp.

Ta en kikk på denne tråden for mer informasjon.

Reply