Question

podcast

• 8 August 2018
  • 9 replies
  • 271 views

Userlevel 2
etter siste oppdatering spiller mine podcaster bare ca 10-15 minutter før det blir stille. jeg laster ned podcastene fra itunes til pc før de i sin tur blir spilt via sonos-appen. de samme podcastene blir spilt riktig når jeg henter dem via soundcloud. noen forslag?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

9 replies

Hei, har du funnet ut av problemet? Dette skjer for meg også. Jeg bruker en iphone, kan det være at det krasjer med det kanskje?
Userlevel 2
nei jeg har ikke funnet ut av problemet. men jeg leste et annet sted at det skjer ofte med iphone og ipads. tror de begrunnet det med at wifi-kortene i enhetene ikke klarte å holde følge.
ok, takk for svar. Håper dem gjør noe med det i neste oppdatering
Men det er jo rart at det skal være wifi-kortene også, for jeg har jo allerede lastet ned podkasten før jeg hører den på sonos appen
Userlevel 3
Badge +12
Dette høres ut som et kjent problem vi undersøker sammen med Apple.
Når man har AirPlay2-spillere i nettverket (ikke fra Sonos), så vil låseskjermen deaktiveres på Sonos, og dermed vil telefonens harddisk gå i dvale og avspilling av lokale filer vil stoppe opp.
Har dere AirPlay2-enheter i nettverket? Fortsetter problemet om dere skrur av disse?
Nei, jeg har ikke det i hvertfall. Jeg mener dette problemet kom etter siste oppdatering av iphonen min. Jeg mener også før oppdateringen kunne man spille fra låst skjerm, det kan man ikke nå lengre.
Userlevel 2
Badge +6
Hei Kim

Ja du har rett, etter versjon 9 så ble dette endret for iOs-enheter pga hvordan Airplay fungerer, som vi har forklart her https://support.sonos.com/s/article/3381?language=no
Hvis du er sikker på at andre Airplay enheter er deaktivert, vennligst send inn en diagnostikk fra din controller og vi skal se nærmere, vennligst svar her med bekreftelsenummeret du mottar.
apple tv kan det påvirke dette?
Userlevel 2
Badge +6
Hei Kim

Ja AppleTV har Airplay lagt inn og vil påvirke dette.