Question

Nyheter fungerer ikke

• 9 November 2019
  • 15 replies
  • 634 views

• Contributor I
  • 0 replies

Hei! 

“Hey Google: God morgen.”

Dette fungerer bra, med unntak av nyheter. Sonos sier: Her er siste nytt fra NRK Nyheter klokken 08:03 i dag. Så sier den “Det var alt for denne gangen” uten å lese opp nyhetene. 

Det samme skjer uansett hvilken nyhetstjeneste jeg har lagt til. 

“Hey Google: Hør på nyheter”: 

Her skjer det samme: “Her er siste nytt, fra NRK Nyheter klokken 08:03 i dag. Det var alt for denne gangen”. 

Hva kan være feil her? Har prøvd å fjerne NRK nyheter og heller legge til P4 eller andre kilder, men det samme skjer. 

15 replies

Har akkurat samme problem her…

Kun på Sonos, ikke på Google-produktene.

Userlevel 4
Badge +12

Vi har klart å gjenskape dette problemet, det virker også å berøre Svenske nyheter og en bugrapport har blitt opprettet for dette. Jeg håper å kunne oppdatere denne tråden med mer informasjon så snart som mulig.

Noe nytt i denne saken? Venter på en løsning. 

Userlevel 4
Badge +12

Dessverre ikke. Buggen er rapportert til Google og vi venter på oppdatering fra deres side. Beklager for ventetiden.

Hvor lang tid kan man forvente at dette tar? Utrolig irriterende. Fungerer på appen til Google å få nyheter opplest, men ikke via Sonos Move. 

Har samme problem både hjemme og hos mine foreldre... Fryktelig irriterende! 

Userlevel 4
Badge +12

Hei. Vi har dessverre ingen nyheter om dette problemet for øyeblikket. Jeg kommer til å oppdatere denne tråden når vi har nytt å dele. Beklager igjen for ubeleiligheten.

For å gi et lite innblikk i problemet, så skjer det samme med svenske og danske nyheter, så Norge er ikke det eneste berørte landet.

Hei. Vi har dessverre ingen nyheter om dette problemet for øyeblikket. Jeg kommer til å oppdatere denne tråden når vi har nytt å dele. Beklager igjen for ubeleiligheten.

For å gi et lite innblikk i problemet, så skjer det samme med svenske og danske nyheter, så Norge er ikke det eneste berørte landet.

Jeg er dessverre smertsomt klar over det, da jeg bor i Sverige og mine foreldre i Norge… Men jeg kan ikke forstå at dette skal være så utrolig vanskelig å løse? Har dere noe som helst anelse om hvor langt frem i tid denne bug-fixen kan komme?

Userlevel 4
Badge +12

Jeg er dessverre smertsomt klar over det, da jeg bor i Sverige og mine foreldre i Norge… Men jeg kan ikke forstå at dette skal være så utrolig vanskelig å løse? Har dere noe som helst anelse om hvor langt frem i tid denne bug-fixen kan komme?

Dessverre har vi ikke det. Vi venter som sagt på en oppdatering fra Google og jeg vil oppdatere denne tråden så snart det foreligger nyheter.

Det fungerer for Finansavisen. Men uansett en veldig iriterende feil. 

Det fungerer for Finansavisen. Men uansett en veldig iriterende feil. 

Det fungerer faktisk, ja. Men ikke for noen av de andre nyhetstjenestene.

Noe nytt i denne saken? Skjønner ikke at det skal ta så lang tid, når både dere og Google kjenner til problemet… Hadde i hvert fall vært fint om vi kunne få informasjon om NÅR dette FORVENTES å være løst...

Userlevel 4
Badge +12

Dessverre sitter vi ikke på denne informasjonen. Det jeg kan si er at siden Google Assistant regnes som et gratisprodukt av Google, så ligger ikke dette like høyt prioritert som problemer med betalingstjenestene deres. Men vi er som sagt klare over problemet og har meldt dette videre.

Som jeg skrev i min forrige post, så vil jeg oppdatere denne tråden så snart det foreligger nyheter.

Hei, jeg har samme problemet og håper også på en løsning på problemet. Ser det er 2 mnd siden siste oppdatering her. Hva er satus i dag?

Userlevel 4
Badge +12

Status er dessverre at vi ikke har fått en oppdatering fra Google.

Jeg anbefaler at dere alle også kontakter Google selv om dette slik at vi får litt eksternt press på problemet.

Reply