Question

Mister Tidal

Når jeg skal spille musikk får jeg beskjeden: "Kunne ikke spille - forbindelsen med TIDAL ble mistet."
Har internett via Altibox, og har forsøkt restarting mv. Hva kan være feil?

10 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Kristian

Og velkommen til forumet vårt!

Hvor raskt kommer den beskjeden etter at du trykker play?
Siden at Sonos mister forbindelsen mot TIDAL kan hende fordi det er sterke lokale trådløse forstyrrelser eller evt at ruteren/hjemmesentralen din opplever noen feil og sender trafikken feil eller for tregt.
Men for å få en bedre innsikt i hva som skjer hos deg, så er det nok best at du sender meg en diagnostikk, tatt max 20 min etter at problemet inntreffer.
Sende diagnostikk
Svar her med bekreftelsenummeret du mottar.

Mvh
Sven S
Har nå sendt inn diagnostikk.
Nr 1283191484
Userlevel 2
Badge +6
Hei Kristian

Dette ser ut som ihvertfall 2 problemer.

App`n sier at din TIDAL-konto må fornyes/re-autoriseres
Så jeg vil at du går til Mine Musikktjenester,
Med mobil:
I kategorien «Mer» velger du Innstillinger > Mine musikktjenester, trykk på TIDAL og re-autoriser.

Med Mac: velger du Administrer og Tjenesteinnstillinger fra verktøylinjen nederst til venstre på skjermen, trykk på TIDAL og re-autoriser.

Med Windows: Velg Administrer og Tjenesteinnstillinger fra øverste venstre hjørne i Sonos-appen. trykk på TIDAL og re-autoriser.

Andre problemet er sterke trådløse forstyrrelser, og at det er verre rundt Bridge`n din. Så jeg vil forsøke uten bridge, om det går bedre for Playbaren om den kommuniserer direkte med Asus`n din.
På iOS/Android: I kategorien «Mer» velger du Innstillinger > Avanserte innstillinger > Trådløst oppsett
For Mac: Sonos > Preferanser > Avansert > Trådløst oppsett
For PC: Administrer > Innstillinger > Avansert > Trådløst oppsett
og følg veiledningen.

Mvh
Sven S
Jeg har nå re-autorisert, samt koblet opp mot ASUSen. Ingen endring. Ytterligere forslag?
Userlevel 2
Badge +6
Hei Kristian

Jeg vil at du skal ringe inn til oss sånn at vi får testet med en annen konto.
Siden du klarer å re-autorisere, men ved ingen endringen...da er det noe rart som stopper deg.

Jeg har også sendt en epost til deg med samme informasjon

Ditt ref nummer er 180412-000951

Mvh
Sven
Hei! Jeg opplever nøyaktig det samme som Kristian beskriver ovenfor. Har prøvd det dere anbefalte, og jeg har også prøvd å skifte til nytt passord og kanal på ruteren, uten hell. "Kunne ikke spille - forbindelsen med TIDAL (eller Wimp for den saks skyld) ble mistet." kommer ca et par sekunder etter jeg trykker på play. Har funket fint i nesten 4 år nå, men trøbbel fra og med denne uken. Tips?
Mvh Erlend
Jeg også opplever det eksakt samme som de to ovenfor. Og dessuten virker tidal helt fint når jeg går inn på den appen. Det er når jeg går inn på sonos appen at tidal ikke virker..
Samme problem her. Oppdaterte fordi jeg fikk melding om der, og siden har det ikke funka. Kommer til å bytte ut hele greia hvis det ikke funker snart
Jeg fikk det til å fungerer nå. Var ikke klar over at Canal Digital ikke sponset Wimp lenger og jeg hadde et ikke-betalende abonnement. Signerte premium fra Tidal og nå fungerer det igjen. ?
Userlevel 3
Badge +11
Vi har sett et økende antall Canal Digital/TIDAL-brukere som opplever dette problemet. Som Erlend skriver over, har Canal Digital avsluttet samarbeidet med TIDAL, noe som har ført til at kontoer ikke lengre er TIDAL Premium, men TIDAL Intro, noe som dessverre ikke er støttet på Sonos.

Vennligst gå til www.tidal.com og logg inn på kontoen deres, sjekk deretter om kontoen din er satt som TIDAL Intro. Hvis dette er tilfelle, har kontoen din blitt nedgradert, og du behøver da å oppdatere din betalingsinformasjon.

Dersom du kan bekrefte at kontoen er TIDAL Premium eller TIDAL HiFi, så skal det fungere. Om det ikke gjør det, send gjerne inn en diagnostikkrapport og svar her med nummeret slik at vi kan ta en kikk.

https://sonos-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3502

Reply