Question

lyden blir skrudd opp uten at jeg gjør det

Hei. lyden på anlegget mitt blir skrudd opp uten at jeg gjør det inne på appen eller på macen. Det er ingen katter som sitter på min Sonos Play 1 og trykker på volumknappen heller. Jeg har sendt inn suplortdiagnistikk ref: 863557404. det gjorde jeg rett etter sist det skjedde. Noen få min. siden. det har skjedd mange ganger før og jeg har en nabo som klager på høy musikk uten denne feilen i systemet. håper å kunne finne ut av dette.

13 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Nikolay!

Og velkommen til forumet vårt!

Jeg vil trenge en ny diagnostikk fra deg, da den du første du inn kom opp korrupt, så noe trådløse forstyrrelser kan vi anta er her allerede.

Men har du kanskje Låseskjermkontroll for iOS aktivert på din mobil?

Mvh
Sven
1448474382 er det nye bekreftelsesnummeret. mobilen lå i et annet rom. uten noen der. så det er ikke tilfellet.
Userlevel 2
Badge +6
Hei Nikolay

Skjer dette bare når du starter avspilling fra Spotify? siden fra diagnostikken ser jeg bare kommandoer komme fra Spotify Direct Connect.
Hvis du feks tester med en radiostasjon på samme rom, vil lyden da holde seg stabil? hvis ja. bytt passord på Spotifykontoen din.
nå har dette skjedd flere ganger i dag. 3. jeg har tatt to diagnostiseringer og nr på de er: 156156865 og 2102139490. Problemet kan ikke ligge i at jeg styrer volumet fra hardwearknapper(utenpå mobilen) og det er ikke brukt andre appen for å spille av musikk. som feks. Spotify. brukte kun sonos appen. Lyden blir skrudd helt opp på maks i alle rom hvor det spilles lyd. dette er et ganske stort problem mener jeg. føler ikke helt at jeg kan stole på anlegget...
det virker som om det er helt tilfeldig når lyden blir skrudd opp... ser frem til å høre fra dere.
Userlevel 4
Badge +12
Diagnostikken viser at volumet er satt høyt, men ikke hvor kommandoen kom fra er jeg redd.
Jeg kan se at systemet sliter med trådløse forstyrrelser, og lurer på om dette kan ha noe med saken å gjøre.

Vennligst prøv å endre Sonos sin trådløse kanal mellom 1, 6, og 11 og sjekk om om du selv legger merke til forskjell mellom kanalene. Send gjerne inn et diagnostikknummer for hver av kanalene også.

For å endre Sonos sin trådløse kanal:

På Android eller iOS
1. Åpne Sonos-app.
2. Velg Innstillinger -> Avanserte innstillinger
3. Bytt så kanal under SonosNet-kanal

På PC eller Mac
1. I menyen på toppen, velg Administrer -> Innstillinger. (Sonos -> Innstillinger på Mac)
2. Gå til seksjonen Avansert
3. Bytt så kanal under SonosNet-kanal
Hei,

Ble det løsning på denne? Jeg har akkurat samme utfordring. Dog har jeg android, og det har enda bare skjedd en gang, men temmelig ubehagelig da det gikk helt til topps.
Userlevel 2
Badge +6
Hei Hrugeldal

Vi hørte aldri tilbake fra nikolay.
Men i ditt tilfelle, var det musikk lagret på mobilen som ble spilt av eller var det fra en musikkkilde som Radio fra TuneIN/Spotify/TIDAL ?
Vennligst send inn en diagnostikk og svar her med bekreftelsenummeret så får vi sett nærmere på det
Beste er om en diagnostikk er tatt maks 20min etter man har opplevd et problem, men så lenge mobil eller høyttaler ikke har blitt omstartet kan vi se lengre tilbake i loggen.

Hei.

Vi opplever for tiden det samme som  er beskrevet i trådene over, at lyden plutselig blir skrudd opp mot maks uten at noen av oss to i hjemmet er i nærheten av enhetene våre. 

Har sendt inn diagnostikk: 1926531246

Mvh,
Øystein

Userlevel 2
Badge +6

Hei Øystein

Fra Diagnostikken hadde høyttaleren din bare vært på i 28min, så hvis det har vært en omstart på høyttaleren siden da, så ser vi det ikke på diagnostikken.

Men siste avspilling og volumendring på høyttaleren kommer fra en Spotify app, via vår “direct connect” funksjon. Så hvis dere har hatt gjester på besøk som har spilt en sang for dere, sett på litt radio, for å bryte forbindelsen mellom den kontoen og deres høyttaler, så kan dere fortsette som før. Hvis det ikke har vært gjester på besøk, så vil jeg at du går inn på Innstillinger-tjenester-Spotify og fjerner og så legger til tjenesten på ny.

Mvh

Sven

Hei Sven,

og takk for svar. Vi har ikke hatt gjester på besøk som har benyttet seg av dette, så vi prøver på sistnevnte. 

Mvh,
Øystein

Ble det en løsning på dette som funket? For jeg har også det samme problemet.

Espen

Userlevel 4
Badge +12

Ble det en løsning på dette som funket? For jeg har også det samme problemet.

Espen

Hei, som jeg skrev i den andre tråden så er det nok best at du fortsetter saken med kundetjenesten så ikke informasjon havner på avveie.

Reply