Sticky

Kommende endringer for "På denne iPhone eller iPad" -funksjonen

• 11 June 2019
  • 2 replies
  • 1898 views

Userlevel 3
Badge +11
Vi lanserte først funksjonen "På denne iPhone eller iPad" i 2012, før AirPlay var tilgjengelig på Sonos. Måten denne funksjonen ble opprinnelig utformet, har blitt upålitelig med nyere versjoner av iOS, og i de kommende månedene vil denne funksjonen ikke lenger være tilgjengelig i Sonos-appen.

Den beste måten å spille musikk som er lagret på telefonen til Sonos, er å bruke Apple AirPlay 2 på kompatible Sonos høyttalere (Play: 5 gen2, Playbase, Beam, Sonos One og Sonos Amp). Du kan sende en AirPlay 2-strøm til en av disse høyttalere, og deretter bruke Sonos-appen til å gruppere den med andre Sonos-rom for å spille alt synkront. Du finner mer informasjon om hvordan du bruker AirPlay 2 med Sonos her.

Noen andre alternativ for å spille musikk som er lagret lokalt på telefonen din uten å bruke AirPlay 2, er:

• Strøm musikk fra en musikkjeneste. Det fins over 100 musikktjenester tilgjengelig på Sonos, mange med flere millioner sanger.
  • Overfør sporene dine til en musikkjeneste med en lagringsfunksjon, for eksempel Apple Music, som vil lagre biblioteket ditt og strømme det. Dette er et godt alternativ hvis du har sanger som ikke er tilgjengelig på en strømmetjeneste.
  • Del musikkbiblioteket fra en datamaskin eller nettverkstilkoblet lagringsenhet. Dette betyr at du installerer en harddisk på ditt lokale nettverk og strømmer musikkbiblioteket derfra.
For alternativ 3 se trinnene her. Dette gjør at telefonen ikke må være påslått, og musikken fortsetter å spille så lenge lagringsenheten er tilgjengelig.

Hvis du vil vite mer om å spille av musikk som er lagret på iPhone, iPad eller iPod touch, kan du besøke våre støttesider.

Vi hjelper gjerne til så ta kontakt om du har videre spørsmål rundt dette..

2 replies

Hei Marius,

Jeg har en Play:1 og en iPhone7. Jeg laster ned podcaster til min telefon som jeg gjerne hører på farten. Men jeg hører også litt hjemme i stua. Hvordan kan jeg nå høre podcast på sonosen min hjemme?

Hilsen Åse
Userlevel 2
Badge +6
Hei Åse

Her ville jeg nok anbefalt deg å begynne å bruke musikktjenesten Plex for å ha alt samlet, da det ikke ser ut til at iPhone 7 vil få støtte for Apple's iOs13 som ville lagt podcaster under music app'n, som kunne bli lagt til i Sonos på lik linje med Spotify.

Reply