Question

Knytte standardhøytaler til Google mini

• 6 November 2019
  • 13 replies
  • 170 views

Badge +1

Jeg har 5 Google mini plassert rundt om i huset. I samme rom har jeg Sonos connect amp høytaler.

Så når jeg er på badet, ønsker jeg å bruke sonos høytaleren som standard musikkhøytaler. 

Men jeg finner ikke de høytalerne i oppsettet. 

Kan man ikke gjøre det enda? Eller går det bare ikke med Connect AMP? 

13 replies

Badge +1

Ingen som har peiling? 😣

Userlevel 4
Badge +12

Hei. Har du gått igjennom Innstillingene på Sonos for å legge til Google som stemmetjeneste? Dette vil ta deg igjennom en meny som lar deg legge Sonos til som Google-enhet.

Vennligst se denne linken for mer informasjon:

https://support.sonos.com/s/article/3486?language=no

Badge +1

Jeg har prøvd. Men det vises ikke at jeg har valgt noen tjeneste. 

Sonos vises i Google home appen. 

Når jeg er i Home appen og skal legge til standard høytaler, finner jeg ingen sonos høyttalere

Userlevel 4
Badge +12

Det er nok best at du kommer i kontakt med support direkte så vi kan sjekke dette sammen.

800 62460

Man - Fre: 10:00 - 18:00

www.sonos.com/contact

Badge +1

Leste en plass at det kun er nye spesielle høytalere som kan knyttes opp som standardhøytaler til Google home

Userlevel 4
Badge +12

Får du til å sende musikk til Sonos dersom du spesifiserer romnavnet for avspilling?

Badge +1

Det er vanskelig. Jeg har både norsk og engelsk språk inne da jeg liker å gi kommando på engelsk mens de andre snakker norsk til Google home. 

I 90% av kommandoene uansett språk, ender det opp med at det spilles musikk fra home mini. 

Vi har forenklet romnavn slik at de skal være temmelig enkle å si i en kommando og forstå av home. 

Ble det noen løsning på dette? Jeg har samme problem. 

Badge +1

Ingen som vet noe om dette? 

Userlevel 4
Badge +12

Har dere prøvd som nevnt i den andre tråden å bruke en annen Google-konto? Hjelper dette?

Har dere prøvd som nevnt i den andre tråden å bruke en annen Google-konto? Hjelper dette?

Hvilken annen tråd? Om det er den du nevner tidligere i denne tråden, så hjelper den med å legge til  Google som stemmetjeneste. Vårt problem er at ingen komponenter i Sonos-systemet kommer opp som valg når man skal legge til standardhøyttaler via Home mini. Altså...Hvor skal musikken spilles fra når man ber Home mini om å spille av noe. Da jeg satte opp Sonos One fikk jeg mulighet til å velge en Sonosenhet (Connect)  som «standard høyttaler»

Userlevel 4
Badge +12

Beklager her tror jeg kanskje at jeg har misforstått hele tråden, takk for oppklaringen. Hvis jeg nå omsider har forstått rett, så er dette en funksjon som er på vei. Du kan altså ikke legge til standardhøyttalere i Google Home helt enda.

Google-implementeringen er veldig ny og svært omfattende så jeg får bare beklage at jeg har bommet litt her.

Userlevel 4
Badge +12

Hei alle sammen som har deltatt i denne tråden. Etter en oppdatering skal du nå endelig kunne velge Sonos som Standard høyttaler for Google Assistant. Se denne linken for mer informasjon:

https://support.google.com/googlenest/answer/7532812

Beklager for at det har tatt litt tid, si ifra om dere har spørsmål.

Reply