Answered

Irriterende pop-up's

• 2 June 2017
  • 3 replies
  • 387 views

Styrer Sonos for det meste fra app på Iphone, men også til dels via MAC. Men på mac'n kommer til stadighet en meget irriterende pop-up øverst i høyre hjørne med informasjon hva som spilles. Dette er mest plagsom når jeg spiller radio. Da får jeg informasjon om hvilken kanal jeg spiller, hvilket program og hvilken sang de spiller. For så vidt greit, bortsett fra at samme informasjon kommer ca hvert 10. sekund og pop-up boksen stiller seg foran andre program. Et kjapt trykk på cmd TAB får meg tilbake til programmet jeg ønsker å jobbe i, men det tar som sagt bare sekunder for pop-up'n er tilbake. Helt sykt irriterende og gjør at jeg ikke gidder å bruke SONOS-programmet på MAC. Andre som har samme problem og/eller noen som har løsning?
icon

Best answer by Marius S 2 June 2017, 14:51

Hei og velkommen til forumet!

Dette er en kjent problemstilling som ble introdusert i en Mac OS-oppdatering, og løsningen er i grunn veldig enkel!
For å deaktivere disse meldingene fra Sonos behøver å du gå inn i innstillingene til Mac OS sin notifikasjonsfunksjon og skru av notifikasjoner for Sonos (og andre program du kanskje vil deaktivere).

1. Trykk på Apple-knappen helt øverst i venstre hjørne og velg Systemvalg > Varslinger.
2. Finn Sonos i listen og velg deretter "Ingen" under "Varselstil".

Dette skal fjerne pop-ups så du kan fortsette å bruke Sonos også på Macen!

Du kan lese om dette på Apples egne sider her.

Jeg håper dette hjelper! Si ifra om jeg kan være til ytterligere hjelp!
View original

3 replies

Userlevel 3
Badge +11
Hei og velkommen til forumet!

Dette er en kjent problemstilling som ble introdusert i en Mac OS-oppdatering, og løsningen er i grunn veldig enkel!
For å deaktivere disse meldingene fra Sonos behøver å du gå inn i innstillingene til Mac OS sin notifikasjonsfunksjon og skru av notifikasjoner for Sonos (og andre program du kanskje vil deaktivere).

1. Trykk på Apple-knappen helt øverst i venstre hjørne og velg Systemvalg > Varslinger.
2. Finn Sonos i listen og velg deretter "Ingen" under "Varselstil".

Dette skal fjerne pop-ups så du kan fortsette å bruke Sonos også på Macen!

Du kan lese om dette på Apples egne sider her.

Jeg håper dette hjelper! Si ifra om jeg kan være til ytterligere hjelp!
Takk. Da ble jeg kvitt pop-ups... 🆒
Userlevel 3
Badge +11
Kjempebra, fint at det løste seg!

Reply