Question

Ingen lyd på Sonos Beam på ny TV

Kjøpte meg en ny tv, nærmere bestemt en Samsung 55" Q6F 4K UHD Smart-TV QE55Q6FNAT, og får ikke min Sonos beam til å spille av lyd på den. På den gamle tvn skjedde alt automatisk.

Når jeg trykker på "TV" i appen, kommer det opp at det er et tilkoblingsproblem, og den ber meg koble til ARC osv. Har HDMI-kabelen fra sonos i HDMI-ARC inngangen på tvn, og tvn registrerer at sonos har blitt koblet til. Allikevel kommer det ingen lyd, og i følge appen er tydeligvis ikke sonos koblet til.

Har det noe med at Sonos fortsatt leter etter den gamle tvn min og blir forvirret?

Kan legge til at den fungerer fint til spotify, enten spilt fra pc eller mobil. Har også nylig byttet internett (alt er koblet til det nye nettet).

Setter pris på alt hjelp!

3 replies

Userlevel 1
Badge +8
Hei

Har du gått igjennom TV-oppsett i Sonos sine innstillinger for BEAM etter at du koblet den til den nye TV-en? Hvis ikke, så stemmer nok mistanken om at BEAM leter etter den gamle TV-en.
Åpne Sonos-appen og gå til Mer nede til høyre. Gå så til Innstillinger - Rominnstillinger - BEAM og se etter knappen for "TV-oppsett". Dette vil la BEAM sende en ny CEC-identifikasjon til TV-en og forhåpentligvis løse problemet.
Marius S wrote:

Hei

Har du gått igjennom TV-oppsett i Sonos sine innstillinger for BEAM etter at du koblet den til den nye TV-en? Hvis ikke, så stemmer nok mistanken om at BEAM leter etter den gamle TV-en.
Åpne Sonos-appen og gå til Mer nede til høyre. Gå så til Innstillinger - Rominnstillinger - BEAM og se etter knappen for "TV-oppsett". Dette vil la BEAM sende en ny CEC-identifikasjon til TV-en og forhåpentligvis løse problemet.

Går på innstillinger, og så "Stue" som er navnet jeg har gitt BEAMen min antar jeg. Går så på TV, og TV-oppsett - men den registrerer ikke at tvn er slått på. Kommer bare masse fjas om å vennligst slå på tvn, og å koble til HDMI-ARC.

Men tvn er på den, og kabelen er i. Tvn har også registrert at Sonos er tilkoblet, og inne på tvn har jeg valgt at lyden skal spilles av fra Sonosen. Men lyden forblir borte, og sonos-appen forstår ikke at jeg er tilkoblet tvn.
Userlevel 1
Badge +8
Da tror jeg det er best om du tar kontakt på telefon så vi kan forsøke å guide deg direkte:

800 62460
Man - Fre: 10:00 - 18:00
www.sonos.com/contact

Reply

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Accept cookies Cookie settings