Answered

Hvordan få lyd ut til høytaleren?

Jeg har fått tak en play1 til bruk på øvingsrommet. Det er flott og bra, da jeg har en ipad der til å spille av lyd, noe som ble litt spinkelt.

Hvordan får jeg den til å spille av lyd fra apper og diverse på padden? Jeg får bare til å spille av lyd fra itunes-appen og høytaleren har jo merkelig nok ingen jack-inngang.
icon

Best answer by Marius S 10 April 2019, 08:50

Hei Wasser
Hvis du har en Play:1 må du bruke Sonos-appen for avspilling. Du kan også spille direkte fra Google Play Music, Spotify og TIDALs egne apper.
Hvis du har en Sonos One, så kan du bruke AirPlay2 og spille til høyttaleren, så lenge appen du bruker har støtte for AirPlay-avspilling. Du kan dessverre ikke koble til høyttaleren som en bluetooth-enhet hvis det er det du ønsker.
View original

12 replies

Userlevel 3
Badge +11
Hei Wasser
Hvis du har en Play:1 må du bruke Sonos-appen for avspilling. Du kan også spille direkte fra Google Play Music, Spotify og TIDALs egne apper.
Hvis du har en Sonos One, så kan du bruke AirPlay2 og spille til høyttaleren, så lenge appen du bruker har støtte for AirPlay-avspilling. Du kan dessverre ikke koble til høyttaleren som en bluetooth-enhet hvis det er det du ønsker.
Hei, og takk for svar.
Ok, så med andre ord: det vil ikke være mulig å sende all lyd fra iPaden ut til høyttaleren?

For eksempel har jeg to apper oppe nå. «IReal pro» som sender lyden ut til høyttaleren, mens «Time guru» bare vil spille av gjennom høyttalerene på padder. Det er ikke noe å gjøre noe med?
Userlevel 3
Badge +11
Nå vet jeg fortsatt ikke om du har Play:1 eller One, men nei du kan ikke spille av all iPad-lyd til Sonos. Posten min ovenfor forklarer hvilke muligheter du har med Play:1/One.
Play:5 er høyttaleren vi tilbyr med jack-inngang.
Det er en One. Jeg så feil.

Er dette en funksjon som vil komme på sikt? Mulig det er jeg som er gammeldags, men jeg tenkte at høyttaler er høyttaler og så ikke for meg at det var begrensninger på hva den kunne spille av. Dette er sikkert noe jeg skulle forstått av beskrivelsen, men den tekniske innsikten er på null, så ja.
Userlevel 3
Badge +11
Ikke noe problem. One har som sagt støtte for AirPlay, så det avhenger litt på app-utviklerne hva som blir tilgjengelig. Du kan dessverre heller ikke spille direkte lyd fra Android, så det fins visse begrensninger, da Sonos er utviklet som en "strømmeplatform". Jeg er redd jeg ikke vet hva framtiden vil bringe, men for øyeblikket fins det dessverre ikke planer om dette.
Den er god. Takk for at du tok deg tid til å hjelpe.
Jeg fortsetter tråden, for nå vil den ikke spille av noe som helst lenger, hverken fra sonos eller itunes. Hva gjør jeg da? Høyttaleren er valgt og musikken spiller, men det kommer ingen lyd. Den virka helt fint, så bytta jeg sang i sonos-appen og da ble det helt stille. Har prøvd å starte alt på nytt, men fortsatt ingen lyd.
Userlevel 3
Badge +11
Beklager å høre det.
Vennligst la problemet skje igjen og send inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under. Svar her med nummeret du mottar så tar vi en kikk i loggen for å se om vi kan se hva som skjer.
https://support.sonos.com/s/article/141
1349068565
Userlevel 3
Badge +11
Enheten ser ut til å spille normalt i diagnostikken, så da høres det ut som om noe kanskje har hendt med høyttalerelementet.
Hjelper det å tilbakestille Sonos som forklart under? Etter reset kan du forsøke å installere enheten på nytt.
https://support.sonos.com/s/article/1096
Takk for link. Forsøkte å resette den nå, men får ikke lagt den til igjen. Lyser bare oransje etter «klokkelyden» og det er ingen valg i menyen for å gå videre.
Userlevel 3
Badge +11
Jeg sender deg en email på adressen du har registrert så tar vi dette direkte.

Reply