Answered

Hjelp

• 25 September 2017
  • 4 replies
  • 267 views

Hei, jeg og min romkamerat har sonos begge to og jeg får ikke satt opp min da den bare blir koblet til hennes. Hva skal jeg gjøre?
icon

Best answer by Marius S 26 September 2017, 10:45

Hei
Sonos er designet for å bli medlem av samme såkalte hushold dersom de fins i samme nettverk. Der kan du legge til begge rommene, og så blir det om å holde tunga rett i munnen når man skal spille musikk så dere ikke spiller på hverandres enheter. Du kan ha 32 ulike Sonos-rom i samme "hushold", så dersom dere går til innkjøp av f.eks. en kjøkken-spiller på deling, vil denne også være tilgjengelig for begge to uten at dere må begynne å bytte mellom systemer.

Hvis du absolutt vil ha systemene separert blir anbefalingen å sette opp to separate nettverk ved hjelp av to rutere, da dette vil sørge for at høyttalerne ikke kan snakke med hverandre.

Håper dette hjelper!
View original

4 replies

Userlevel 3
Badge +11
Hei
Sonos er designet for å bli medlem av samme såkalte hushold dersom de fins i samme nettverk. Der kan du legge til begge rommene, og så blir det om å holde tunga rett i munnen når man skal spille musikk så dere ikke spiller på hverandres enheter. Du kan ha 32 ulike Sonos-rom i samme "hushold", så dersom dere går til innkjøp av f.eks. en kjøkken-spiller på deling, vil denne også være tilgjengelig for begge to uten at dere må begynne å bytte mellom systemer.

Hvis du absolutt vil ha systemene separert blir anbefalingen å sette opp to separate nettverk ved hjelp av to rutere, da dette vil sørge for at høyttalerne ikke kan snakke med hverandre.

Håper dette hjelper!
Du kan også lage 2 nettverks id’r på samme router(2 SSID er). Så og si alle moderne routere har mulighet for det. Så kan du kjøre hvert av Sonos systemene separat. Tror det burde fungere fint....
Userlevel 3
Badge +11
Så lenge disse 2 SSID-ene deler samme DHCP-kontroller og samme IP-subnett vil Sonos se de som samme nettverk. Sikter du til 2,4Ghz og 5Ghz? Disse er samme nettverk, bare på forskjellige frekvenser og vil dermed dele informasjon.
Dersom du refererer til å sette opp et gjestenettverk på ruteren, er dette dessverre ikke støttet med Sonos på grunn av hvordan gjestenettverk er designet til å fungere.
Er det ikkje berre å gi dei forskjellige navn (rom)?

Reply