Question

google assistant på sonos

• 11 March 2020
  • 7 replies
  • 249 views

heisann

har brukt google assistant på sonos i noen mnd nu, å det har funket knirkefritt.

men så plutselig slutten det å funke, vær gang jeg sa no til google assistant så sa den bare “det har oppstått en feil, prøv igjen om noen få sekunder”

Hva kan jeg gjøre for å få det til å funke igjen???

7 replies

Userlevel 4
Badge +12

Hei

Har du forsøkt å restarte Sonos samt ruteren for å utelukke midlertidige koblingsfeil?

Prøv gjerne også å fjern Sonos fra Google Assistants innstillinger og sjekk om det hjelper å legge det til på nytt.

Badge

Jeg har også brukt det lenge, men plutselig virker det ikke lenger, jeg får Bare til svar: «det har oppstått en feil, prøv igjen om noen få sekunder». Har prøvd «alt» men til ingen nytte. Noen som vet hva som er årsaken til denne feilen?

Userlevel 4
Badge +12

Hei. Prøvde du forslagene ovenfor?

Hvilke språk har du stilt inn inne i Google Assistant-appen? Hjelper det å endre språkinnstillinger her?
Som en annen test, kan du forsøke å lage en ny Google-konto og legge til denne isteden? Dette er kun for å bekrefte at dette ikke er kontobasert.

Takk på forhånd.

Badge

Ja, jeg har prøvd alt det du nevner. Til slutt begynte jeg å endre på innstillinger på routeren, og plutselig var alt i orden. Så tipper det var et eller annet med routeren, eller forbindelsen til den (prøvde både med og uten lednig). Det som er rart, er det faktum at jeg ikke har endret noen innstillinger på den de siste 5 åra. Den har bare virket. Så nå virker det her igjen, men aner ikke hva som var den opprinnelige årsaken til problemet.

ps. Routeren er en Apple Airport time Capsule.

Userlevel 4
Badge +12

Takk for oppdateringen. Merket du deg hvilke innstillinger du endret på?

Badge

Jeg mener at jeg fjernet en hake, som viser om iPv6 er aktivert eller ikke, så nå er den deaktivert, men kan ikke forstå hvordan dette skal påvirke google-assistenten.

Det som også var rart, var det at alt annet, slik som å streame radio osv. virket helt fint , så den må ha hatt intetnettforbindelse. Var kun google assistenten som ikke virket skikkelig.

Userlevel 4
Badge +12

Takk for oppdateringen. Sonos bruker kun IPv4, men dette er ikke noe jeg kjenner igjen fra andre saker. Men jeg skal helt klart bite meg merke i dette i tilfelle det kan hjelpe andre brukere.

Reply