Question

Får ikke spilt podcast med spotify. "Får opp cant play this right now"

• 16 January 2019
  • 5 replies
  • 311 views

Jeg finner ikke podcast inne på sonos apper og må bruke spotify sin app for å koble på podcaster. Men det har gått fint i en liten tid og nå vil den ikke spille av. Da får jeg opp feilmelding på at den ikke kan spilles akkurat nå. Hvis jeg bruker en annen app som via dere så varer den litt også blir jeg kastet ut... Hva er greia? Burde fått ting til å fungere ordentlig....

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 3
Badge +12
Hei Lerdi
Så det er flere tjenester som feiler på Sonos, eller kun Podcast fra Spotify?
Kan du gi en kort beskrivelse av hvordan nettverket ditt ser ut, samt hvilke Sonos-produkter du bruker?

Vennligst også la problemet skje igjen og send inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under og svar her med nummeret du mottar så tar jeg en kikk på hva som skjer.
https://support.sonos.com/s/article/141
Hei igjen.

Det er kanskje en kombinasjon, som gjør at det kanskje blir feil? Jeg får ikke koblet opp podcast opp på mine to sonos one, da jeg får opp meldingen at den ikke kan spilles nå. Så har prøvd å benyttet med av en annen app som dere har tuneln radio som har avgrenset området til norske podcaster... Men igår og flere andre dager så kan det vare fra 5 min til 30 min. Da stopper den plutselig opp å spille og jeg må starte den helt på nytt og dette gjentar seg. Når jeg skulle teste det for å gi deg en diagnostikkrapport, funker det i 1 time via tuneln radio. Men da får jeg ikke lov til å koble opp spotify sin egen app for å sette på musikk eller forsøke å sette på podcast. Da må jeg inn via appen til sonos for å kun sette inn musikk.

Internettet min : ping 5, download mbps 53,4 og upload mbps er 52,4. Jeg bruker en huawei p20.
Userlevel 3
Badge +12
Fikk du et nummer på skjermen etter å ha sendt diagnostikk? Vennligst send meg dette nummeret så jeg kan søke det opp på min side.
Hvilken ruter og internettleverandør bruker du?
907303926. Ruter: Cisco. Usikker på internettleverandør siden jeg leier. Regner med at det er telenor
Userlevel 3
Badge +12
Vet du hvilken Cisco-ruter det er snakk om?

Diagnostikkrapporten indikerer at problemet kan ha å gjøre med trådløse forstyrrelser, så jeg tror vi må gå igjennom en såkalt trådløs kanalvurdering:

Først se til at alle Sonos-enheter er separert fra annet elektrisk utstyr og kabler for å unngå elektromagnetiske forstyrrelser.

Vennligst logg inn i ruterens konfigurasjon og endre ruteren din sin trådløse kanal mellom kanal 1, 6, og 11. La det trådløse nettverket stå på hver av kanalene i minst ti minutter hver og send inn et diagnostikknummer for hver av kanalene.
Sjekk også om du selv legger merke til forskjell mellom kanalene.

Dersom du ikke vet hvordan man logger inn i ruteren og gjør disse endringene, kan du ta kontakt med oss direkte for veiledning.

800 62460
Man - Fre: 10:00 - 18:00
www.sonos.com/contact