Question

Får ikke lyd fra 3. høyttaler (Play:1)

• 9 April 2018
  • 5 replies
  • 614 views

Har lite peiling på Sonos og spør derfor desperat etter hjelp!
Har 3 stk Play:1, og jeg får kun lyd i 2 av disse. Den tredje får jeg ikke lyd i, selv om den er koblet riktig og ligger i gruppa på sonos-appen. Jeg får altså opp at det spilles av fra høyttaler nr 3, og at alt tilsynelatende er slik det skal være. Dette er i et treningssenter, hvor avstandene er noe lange, ca 35 meter mellom høyttaler 1 og 3, med nr. 2 i midten. Har hatt lyd i denne tidligere og alt har vært ok, men plutselig har den bare falt ut. Ingen av høyttalerne er koblet til internett med Ethernet-kabel, alle går trådløst. Tror ikke det er internettet som er problemet her, da alt fungerte fint tidligere.
Noen tips til hva man kan gjøre?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Astrid

Og velkommen til forumet vårt!

Hvis du ikke har noen av Play:1`ene kablet, da er de avhengig av signalstyrken til ruteren din. Hvis du feks har en Boost kablet på rutern, da vil Play:1`ene kunne videresende signalet mellom seg. Men vi lover ikke mer enn 15m, da trådløse forstyrrelser kan ødelegge mye.

Det jeg vil ha er en diagnostikk tatt fra systemet sånn du opplever problemet nå, så vil jeg at du bytter plass med den som mangler, og den som står nærmest ruteren, for å se om problemet følger høyttaleren eller plasseringen.
Hvis problemet følger plasseringen, da vil en Sonos Boost kunne forsterke signalet til dine Play:1.
Sende diagnostikk
Svar her med bekreftelsenummeret du mottar.

Mvh
Sven
Hei og takk for tilbakemelding!
Jeg fant faktisk løsningen på problemet: hadde en signalforsterker til nettet plassert ved høyttaler nr. 2, og denne har visst gjort slik at høyttaler nr. 3 ikke spilte av fordi den var på en annen "linje" enn de to andre.
Nå spiller alle høyttalerne, men har litt problem med at de faller ut, så her er det vel signalstyrken fra ruteren som ikke er god nok. Må vel vurdere å anskaffe en Boost!

Takk igjen for svar!

Astrid
Userlevel 2
Badge +6
Hei Astrid

Ja en signalforsterker vil være en sterk kilde til forstyrrelser, det er også grunnen til at vi anbefaler minst 30 cm mellomrom mot andre elektroniske enheter.

Vi har en guide for å redusere trådløse forstyrrelser som kan også være veldig kjekt for hjemmet som med jobben.
Redusere trådløs forstyrrelse

Kan hende at bare litt små justeringer som trengs for at alle 3 skal spille.

Mvh
Sven
Hei.
Jeg har plutselig dette problemet. Står eit rom med signal forsterker men har alltid fungert uten problem. Leste denne tråden og tenkte ... OK
Har slått av signal forsterker og flyttet sonos:1 til stue der eg har en sonos:5 koblet opp. Ruter står i stuen også. Likevel starter den opp. Viser i appen men kan ikke starte avspilling ....
:(

Noen forslag??
Userlevel 3
Badge +12
Du har nok ikke nøyaktig samme problem som Astrid, så vennligst la problemet skje igjen og send inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under. Svar her med nummeret du mottar så tar vi en kikk i loggen for å se om vi kan se hva som skjer.
https://support.sonos.com/s/article/141