Question

Connect

• 18 June 2019
  • 3 replies
  • 1433 views

Ute på terrassen har jeg noen innfelte båt høytalere som er koblet opp på en vanlig bil forsterker. Har ikke modell og type her og nå, men det er vel uvesentlig tror jeg.
Pr nå så bruker jeg Google cromecast audio for å spille musikk ute på terrassen, men ønsket å kunne spille samme musikk inne i huset som ute på terrassen og kjøpte meg en brukt Connect.
Etter å ha koblet denne opp på Sonos nettet og forsterkeren så får jeg ikke noe lyd ut av høytalerene. hvis jeg skrur volum på max kan jeg så vidt høre litt lyd.

Fikk testet Connecten hos HiFi klubben i Lillestrøm og der fungerte den fint.
Trodde dette skulle være plugg and play mot alle typer forsterkere?

3 replies

Userlevel 2
Badge +6
Hei Kongeplass

Tror ihvertfall at Type høyttaler det er snakk om er viktig, siden hvis dette er passive høyttalere du spiller med (som de fleste innfelte høyttalere er) så er det ikke en Connect du er på jakt etter, men en Connect:AMP eller AMP.

Men hvis det er aktive høyttalere (som har egen strømforsyning) da vil jeg at du sender inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under og svarer her bekreftelsenummeret du mottar.
https://support.sonos.com/s/article/141?language=no Dette vil gi oss mer informasjon for å bedre hjelpe deg.
Hei Kongeplass

Tror ihvertfall at Type høyttaler det er snakk om er viktig, siden hvis dette er passive høyttalere du spiller med (som de fleste innfelte høyttalere er) så er det ikke en Connect du er på jakt etter, men en Connect:AMP eller AMP.

Men hvis det er aktive høyttalere (som har egen strømforsyning) da vil jeg at du sender inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under og svarer her bekreftelsenummeret du mottar.https://support.sonos.com/s/article/141?language=no Dette vil gi oss mer informasjon for å bedre hjelpe deg.

Det er passive høytalere ja, men dem er koblet til en forsterker og da trodde jeg det skulle virke med en Connect.

Userlevel 2
Badge +6
Hei igjen Kongeplass

Jo med dette oppsettet skal det fungere.
Hvilket nivå er Gain på forsterkeren satt til? får du lyd ved å heve nivået på den?
Jeg skulle helst hatt et bilde til fra deg for å bekrefte at RCA-kabelen er satt i Connect's Analog Out tilkobling og ikke inngangen
Ellers er det nok best at du ringer oss sånn at vi feilsøkt sammen samtidig.
800 62460 (grønt 800 nummer)
Man - Fre: 10:00 - 18:00

Reply