Question

Beam + 2stk one i surround forårsaker lav internetthastighet

• 3 January 2020
  • 6 replies
  • 122 views

Hei,

Har etter oppsatt av helt ny Beam og 2stk nye Onee høyttalere i sorrund fått ekstremt treg Internett når det spilles musikk fra appen eller gjennom hdmi inngang i Beam. Har 200/200mbit internett linje, men den faller til 1mbit/10mbit når jeg stater en avspilling.

Fjernet surround funksjonen og problemet forsvinner. Har bra Wifi dekning med Jensen Omni Mesh. Har kablet en Play 5.2 og gjort omstart av alle enheter og Mesh utstyret for å se om det løste problemet men ingen endring. 

Hva nå?

6 replies

Supportdiagnostikk nr 978572718

Userlevel 4
Badge +12

Hei! Hvordan er Sonos kablet til nettverket? Fortsetter problemet om du setter alt trådløst, i steden for gjennom SonosNet og kabling til nettverket? Dette kan minne om en nettverksstorm, så det hadde vært interessant å sjekke dette.

Hei, alt var i utgangspunktet koblet opp kun trådløst, prøvde derfor å kable Play 5 med en nettverkskabel fra Omni, men det utgjorde ingen forskjell.

Userlevel 4
Badge +12

Hvor mange Omni-punkter har du? Kan du forsøke å forenkle nettverket så mye som mulig ved å skru av alle mesh-punkter utenom hovedenheten?

Jeg har totalt 3 noder, har nå tatt strømmen på de 2 nodene som er slaver for så å koble One høyttalerene til Beam på nytt men hastigheten stuper allikevel. Play:5 (kablet), Beam og begge One høyttalerene er 2-5m unna hovedenheten og i følge appen til Omni så var alle disse enhetene koblet mot hovedenheten i utgangspunktet.

Userlevel 4
Badge +12

Da tror jeg det er på tide at du tar direkte kontakt med support vi kan se nærmere på dette:

800 62460

Man - Fre: 10:00 - 18:00

www.sonos.com/contact

Reply