Question

autostart sonos android

• 9 September 2019
  • 3 replies
  • 59 views

Når telefon kommer til hjemme wifi, der sonos står. Starter en av enhetene å spille, enten radio eller tidal. Dette skjer ikke hver gang men ca 2 av 3 ganger. Fått problem med dette etter bytte av telefon til Samsung s10. Finner ikke ut der hvordan jeg kan få slå av problemet. Noen her som har greie på dette?

3 replies

Userlevel 3
Badge +12
Hei aagehaak

Har du noen form for hjemmeautomasjon/smarthjem i huset? Dette høres ut som en mulig årsak, da Sonos ikke bør gjøre dette helt av seg selv.
Gjerne la dette skje igjen og send inn en diagnostikkrapport som forklart i linken under. Svar på her med nummeret du mottar så tar vi en kikk i loggen for å se om vi kan se hva som skjer.
https://support.sonos.com/s/article/141
Ja jeg har xcomfort . Men har ikke satt opp denne mot sonos her er supportdiagnostikk koden 949475129
Userlevel 3
Badge +12
Takk skal du ha. Jeg ser ikke noen soner spille akkurat nå, men jeg kan se i avspillingsloggen til Kjøkken at avspilling har blitt startet fra en Samsung midt på natten. Jeg dessverre ikke mer enn dette, da kommandoen ser ut til å komme utenfra Sonos.
Kan du forsøke å avinstallere xcomfort bare for å se om dette gjør noen forskjell. UPnP er en generell protokoll så om kommandoer havner på avveie kan ting som dette skje.
Prøv gjerne å skru av låseskjermfunksjonene til Sonos for å se om dette har noen sammenheng.

Reply