Question

Amazon Music HD på Sonos

• 24 September 2019
  • 2 replies
  • 79 views

Badge
Amazon Music ser ut til å være tilgjengelig i Norge nå, også med FLAC-kvalitet ("HD").

Amazon støtter offisielt Sonos og omvendt, men foreløpig ser det ikke ut til å være mulig å legge til Amazon Music-tjenesten som tjeneste for Sonos-enhetene jeg har.

Det ser ut til å være lansert i enkelte land men ikke i Norge. Hva er årsaken til dette? Når blir Amazon Music tilgjengelig som en tjeneste for Sonos-brukere i Norge?

Det kan vel neppe skyldes rettigheter da dette er et forhold mellom kunden og Amazon, så hva er årsaken til at dette ikke er tilgjengelig i Norge?

Dette kan jo være et interessant alternativ til Tidal, og jeg vil gjerne få testet dette snarest mulig.

2 replies

Userlevel 3
Badge +12
Hei
Jeg er redd Amazon Music HD kun er tilgjengelig på Sonos i USA, Storbritannia, Tyskland og Japan.
Hvorfor dette ikke er tilgjengelig i flere regioner har samme årsak som andre musikktjenester med begrenset tilgang. Dette avhenger av lisensavtaler som Sonos har sammen med sine musikkpartnere. Dette er noe som kontinuerlig utvikles, men jeg er redd jeg ikke har noen informasjon om når dette vil være forventet i andre land.

Du kan lese mer om Amazon Music på Sonos her:
https://support.sonos.com/s/article/3248
Badge
Takk for svar. Tror jeg har overtolket et par mediaoppslag om lanseringen av Amazon Music HD - abonnementet er tydeligvis ikke lansert her på berget enda. Det ser uansett ut som det av forskjellige grunner er litt tidlig å vurdere denne tjenesten som et alternativ til Tidal for lossless streaming.

Reply