Question

Alexa og Google Assistant, trenger en oppdatering

• 12 July 2019
  • 3 replies
  • 1536 views

Hei Sonos!

Tror jeg etterhvert trenger en oppdatering fra dere på hvor dere er med Google Assistant og Alexa. Begynner å bli en stund siden dere lovte dette, og reklamerte med det på produktene jeg kjøpte. Siden dette må utvikles av dere (firmware) i samarbeid med Google og Amazon kan jeg forstå at det er vanskelig og tidkrevende arbeid, men dere kan i det minste gi kundene en skikkelig statusmelding. For Sonos One reklamerer dere fremdeles med "stemmestyrt dersom tilgjengelig i ditt land". Google Assistant er tilgjengelig i Norge, så budskapet/reklamen er ikke korrekt lengre.

Vær så snill å sjekk internt med utviklingsavdelingen og gi oss en skikkelig status på hvor man er i løypen. Jeg trenger ikke en dato, men en indikasjon på at det jobbes med saken.

Takk.

3 replies

Userlevel 3
Badge +12
Google Assistant er for øyeblikket tilgjengelig på Sonos i USA, Storbritannia, Tyskland, Kanada, Australia, Frankrike og Nederland. Støtte for andre land vil følge. Dette vil skje i gradvis utrulling.

Du kan gå til linken under for å bli notifisert når vi har flere nyheter å dele:
https://support.sonos.com/s/article/3491?language=en_US

Amazon Alexa er også rett rundt hjørnet, men sålangt ser det ut som om Google Assistant vil bli tilgjengelig på Sonos i Norge først.
Userlevel 2
Badge +2
Google Assistant fungerer på norsk på Sonos, og har gjort det en stund nå 😊
Userlevel 3
Badge +12
Det fins måter å arbeide rundt dette på, ja, men vær obs. på at dette ikke er støttet og at vi på support ikke vil kunne hjelpe om du møter på problemer i sammenheng med work arounds osv. Det fins forsåvidt også en tråd på dette forumet som diskuterer akkurat dette.

Reply