Question

Aktivert Google Assistant - men får bare spilt Spotify på Google enheter

• 15 May 2019
  • 1 reply
  • 2477 views

Aktiverte Google Assistant i dag, har bruk Alexa lenge, men fint å få det på norsk. Men Google Assistant nekter å spille av musikk på sonos enhetene mine. Får bare beskjed om at hun ikke kan spille av på denne enheten og at jeg må velge en annen enhet. Dette skjer på alke Sonos One og den ene Beamen jeg har. I Home appen står de som høytalere og jeg har lagt de inn i riktig rom. Det er ingen problem å starte avspilling på Home Mini og Chromecast enhetene mine. Kan også starte disse fra Sonos høytallerene, bare jeg sier hvilken Google enhet jeg vil høre på. Kringkasting fungerer på alke enheter, både Sonos og Google. Noen som har noen tips?

1 reply

Userlevel 3
Badge +11
Hei
Siden Google Assistant for Sonos ikke er sluppet i Norge kan vi dessverre ikke gi støtte for denne tjenesten før Google gir oss klarsignal.
Det skal sies at vi har opplevd et tjenesteavbrudd som har ført til problemer med avspilling av Spotify. Jeg anbefaler at du sjekker innom denne siden for status på våre tjenester: https://status.sonos.com/

Når Google Assistant offisiellt slippes på Sonos i Norge vil vi kunne gi mer omfattende støtte.

Reply