Sonos app’en kan ikke længere finde mine højtalere

  • 1 April 2020
  • 3 replies
  • 3721 views

Mine højtalere virker pludseligt ikke længere - jeg Får beskeden “Sonos ikke fundet på dette netværk”

Jeg har forsøgt at få systemet til at lede efter mine højttaler - men får at vide, at der ikke er noget forbundet til mit netværk - der er dog kablet forbindelse, som er brugt tidligere i dag. 
What to do?


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 5
Badge +16

Hello @Helle.E,

Welcome to the Sonos community and thank you for reaching out to us with your question.

Have you made sure that your Sonos Controller (smartphone, tablet, computer) are connecting to the same network that your Sonos system is wired into?

You may find this troubleshooting page useful for connecting again to your system. 

If you find that you still cannot connect, please submit a diagnostic report and include the confirmation number in your response so that we can look it over for you.  

Hej

 

Jeg har et sonos system, der meget ofte ikke kan tilgås via app’en.

Sagen er:
Når jeg forsøger at tilslutte SONOS via app’en kan app’en ikke finde sonos højttalerne. Den spørger pænt om jeg har skiftet router eller password, og de første par gange gennemgik jeg minutiøst det, den bad om, men det er ikke vedholdende. Den holder op med at virke igen, hvis jeg har været ude af huset (router og password er ikke ændret).

Til gengæld kan selve højttalerne sagtens spille musik etc.; man skal bare tænde dem fysisk på knapperne på enhederne. Men det ville jo være smart at styre enhederne med app’en.

App’en insisterer på at en af højttalerne skal forbindes med et kabel for at en kan fungere. Det er en pestilens, fordi det er rimelig besværligt at pille en højttaler ned for at sætte den på routeren. Der må findes en smartere metode!

Og hvorfor tror jeg, at der må være noget smartere?

Fordi det virker fint og upåklageligt og uden opdateringer og hvadhardu fra mit ur!! Jeg har på min apple watch installeret “lyd for sonos” og den lille smart app kan tænde og slukke mine sonos højttalere uden problemer. Endda kan jeg tænde og slukke mine sonos højttalere selvom jeg ikke er hjemme - f.eks. kan jeg tænde for musikken i mit sommerhus selvom jeg er hjemme!

Så der er hul igennem. Bare ikke til app’en. Så det er ikke SONOS systemerne, der ikke kan se netværket eller musikbiblioteket eller lignende, for jeg kan - og har hele tiden kunnet - se og styre højttalerne fra mit ur. Men som sagt ikke fra app’en uden først at flå en højttaler ud af sin holder og flytte den i nærheden af routeren og forbinde med et kabel og følge en besværlig vejledning hvorefter det som regel virker. Pludselig kan den se alle højttalere.

Faktisk har den nye app samme problem i mit sommerhus; dog er det her lettere at koble en af højttalerne til routeren. Desværre må jeg så stoppe stereoparring og genetablere det for at det virker fra app’en… Som sagt virker det hele tiden fra uret.

Kan I ikke høre, hvordan folkene bag “lyd for Sonos” har lavet watch-app’en og så få lidt trick af dem? Bare så det kunne virke mindre bøvlet…

 

vh allan

 

Userlevel 5
Badge +13

Hey folks, you may want to check this forum https://en.community.sonos.com/sonos-dansk-forum-229118. Thanks!