Question

sangen er ikke kodet korrekt

  • 20 May 2023
  • 1 reply
  • 120 views

Vi er nogle stykker, der indspiller vores egne meditationer, og det plejer ikke at være et problem at afspille dem via SONOS. Men nu skriver den pludselig ved fem nye: “Sangen er ikke kodet korrekt”. Jeg kan sagtens spille dem med “Groove musik”, der følger med Windows 10. Jeg har ikke brugt særlige tegn, eller umiddelbart gjort noget anderledes, dog er det ikke mig selv, der har indspillet lydfilen. Det er en .M4A , men det plejer heller ikke at være et problem. Nogen tips?


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Nå, jeg fandt ud af det selv. Det var åbenbart så længe siden, at jeg havde optaget med andre devices, at jeg havde glemt denne komplicerede proces. Jeg forstår stadig ikke HVORFOR det er nødvendigt (eller om det kan gøres enklere), men det virkede i hvert fald.

Først bruger jeg VLC mediaplayer til at konvertere filen fra M4A-format til “Audio - mp3”. VLC brokker sig, fordi den synes filen allerede er MP3, så jeg må gemme den i en ny folder. Men hvis jeg ikke konverterer den i VLC først, vil Audacity ikke åbne filen. Og den VLC-konverterede fil vil SONOS heller ikke afspille.

I Audacity åbner jeg så “audio mp3” filen fra VLC og eksporterer den til MP3. Så virker det i SONOS! Go figure.