Answered

reklamer

  • 3 September 2021
  • 11 replies
  • 1957 views

Hvordan kan vi stoppe reklamer på en radiostation på Sonos det er jo skide irriterende med afbrydelse lytter til en station der ikke fra Danmark med reklamer på dansk !11

 

icon

Best answer by Mike R. H. 20 September 2021, 16:31

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

11 replies

Userlevel 7

Reklamer kontrolleres af radiostationen, ikke Sonos. Og en del af at lytte til radio er at skulle lytte til reklamer. Sådan tjener radiostationer penge og forbliver i luften.

Guitarsuperstar der var ingen reklamer til at starte med men her sidste måneds tid er det begyndte det, undre mig at det er en udenlandsk radiostation der sender danske reklamer 

 

Userlevel 2
Badge +3

Og desværre ikke mindst Sonos Radio, som i stigende grad er fyldt med reklamer og ødelægger de ellers gode genre kanaler... Jeg ville købe premium abonnement på stedet, men desværre vil Sonos ikke sælge det i Danmark selvom jeg står med pengene i hånden...🤔

Userlevel 2
Badge +3

Det er desværre endnu værre end jeg regnede med - nu har jeg oplevet, at Sonos har lagt reklamer ind i kanaler fra Danmark Radio - da jeg startede P4 i morges kom der reklame for Bauhaus!

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Peder_1 Desværre vides det ikke endnu hvornår vi her i Danmark får adgang til Sonos Radio HD. Jeg takker dog for feedbacken, som jeg tager med videre.

 

Hvad @GuitarSuperstar siger er helt korrekt, Sonos i sig selv har ingen reklamer, det er tjenesterne selv som implementere dette. DR har deres egen musik tjeneste på Sonos, hvis det er man vil lytte til deres udsendelser, uden reklamer. Så denne ville jeg klart anbefale.

Userlevel 2
Badge +3

Hej @Peder_1 Desværre vides det ikke endnu hvornår vi her i Danmark får adgang til Sonos Radio HD. Jeg takker dog for feedbacken, som jeg tager med videre.

 

Hvad @GuitarSuperstar siger er helt korrekt, Sonos i sig selv har ingen reklamer, det er tjenesterne selv som implementere dette. DR har deres egen musik tjeneste på Sonos, hvis det er man vil lytte til deres udsendelser, uden reklamer. Så denne ville jeg klart anbefale.

Sonos Radio har reklamer og afbryder ofte musik kanaler.

Hej @Peder_1 Desværre vides det ikke endnu hvornår vi her i Danmark får adgang til Sonos Radio HD. Jeg takker dog for feedbacken, som jeg tager med videre.

 

Hvad @GuitarSuperstar siger er helt korrekt, Sonos i sig selv har ingen reklamer, det er tjenesterne selv som implementere dette. DR har deres egen musik tjeneste på Sonos, hvis det er man vil lytte til deres udsendelser, uden reklamer. Så denne ville jeg klart anbefale.

Sonos Radio har reklamer og afbryder ofte musik kanaler.

Hej @Mike R. H. 

Jeg føler mig lidt nødsaget til at afvise dele af din forklaring til @Peder_1 .

Når jeg starter min Sonos om morgenen på den app, der “tilhører” DR P4, så får jeg et reklameindslag. Men Danmarks Radio er udelukkende licensfinansieres og har ikke reklamer. Så reklameindslaget må, som jeg ser det, være noget, som Sonos har etableret. 
Hvis jeg gør noget forkert, når jeg lytter til licensbetalt radio, hører jeg meget gerne fra dig.

Userlevel 5
Badge +11

 

Hej begge @Peder_1 & @Michael B Denmark . 

Hvilke specifikke reklamer i får skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved dog at Sonos Radio ofte bruger Tune In streams. Disse streams har tune in lagt reklamer ind i, for at kunne vedligeholde disse streams kørende. Det gør de desværre også ved DRs kanaler. Derfor hvis det er DR man ofte lytter til, ville jeg klart anbefale og tilføje DRs egen tjeneste.
Vi har lavet et gammelt opslag her som forklare hvordan man gør: 

Dengang var det dog fordi streamet fra Tune In ofte var meget ustabilt, som det heldigvis tyder på de har fixet.

 

Hej Mike R H

 

Nu lytter jeg til en udenlandsk radiokanal som jeg har gjort det sidste halve år.

Den radiostation er på Tune in og der var ingen reklamer når jeg lyttede, men her de sidste 2 måneder er der lige pludselig reklamer ved opstart og ca hver halve time .

Nu har jeg fundet en anden station og der er det ingen reklamer indtil videre heller ikke når jeg tænde for mit Sonos ! 

Userlevel 2
Badge +3

 

Hej begge @Peder_1 & @Michael B Denmark . 

Hvilke specifikke reklamer i får skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved dog at Sonos Radio ofte bruger Tune In streams. Disse streams har tune in lagt reklamer ind i, for at kunne vedligeholde disse streams kørende. Det gør de desværre også ved DRs kanaler. Derfor hvis det er DR man ofte lytter til, ville jeg klart anbefale og tilføje DRs egen tjeneste.
Vi har lavet et gammelt opslag her som forklare hvordan man gør: 

Dengang var det dog fordi streamet fra Tune In ofte var meget ustabilt, som det heldigvis tyder på de har fixet.

 

Jeg kan godt se din pointe og tak for svaret - der er dog det problem med deres egen tjeneste, at den ikke viser hvad der aktuelt spilles af musik osv - jeg mener den kun skriver programmets navn. Men det er da et bud på at slippe for reklamer…

Måske der engang kommer mulighed for at bruge den betalte TuneIn konto på Sonos...

Hej,

jeg var også indenfor den seneste måned fået reklameindslag på DR. Primært når jeg lytter til P4 om morgenen som jeg har streamet via TuneIn på Sonos appen. Reklameindslaget der omhandler køb af brugte telefoner ‘overspiller’ og afbryder DR’s udsendelse. Jeg tænker det TuneIn/Sonos har implementeret ikke er lovligt og har klaget til DR, der har taget sagen op. 

I mellemtiden prøver jeg forsøgsvis at lytte til DR via Sonos Radio.

Jeg har aldrig oplevet at TuneIn er ustabilt og har haft Sonos i godt og vel 10 år.

 

mvh S